درگ دیدنی مرسدس بنز SLS AMG سری بلک با بی ام و M3 کامپتیشن


درگ دیدنی مرسدس بنز SLS AMG سری بلک با بی ام و M3 کامپتیشن

مرسدس بنز SLS AMG با آن درهای گالوینگ جذاب، یک دهه پیش یکی از ستاره دنیای سوپراسپرت‌ها بود و حتی هنوز هم از بسیاری از خودروهای اسپرت جدید بازار مثل ب‌ام‌و M3 جذاب‌تر به نظر می‌رسد. بااین‌حال وقتی حرف از پرفورمنس می‌شود، نمی‌توان با قاطعیت در مورد عملکرد SLS در برابر خودروهای جدیدتر نظر داد. … The post درگ دیدنی مرسدس بنز SLS AMG سری بلک با بی ام...

مرسدس بنز SLS AMG با آن درهای گالوینگ جذاب، یک دهه پیش یکی از ستاره دنیای سوپراسپرت‌ها بود و حتی هنوز هم از بسیاری از خودروهای اسپرت جدید بازار مثل ب‌ام‌و M3 جذاب‌تر به نظر می‌رسد. بااین‌حال وقتی حرف از پرفورمنس می‌شود، نمی‌توان با قاطعیت در مورد عملکرد SLS در برابر خودروهای جدیدتر نظر داد. خوشبختانه، کارواو می‌خواهد این موضوع را در همان باند فرودگاه مشهور نشان دهد. البته خودروهایی که در این درگ حضور دارند نسخه‌های معمولی نیستند بلکه نسخه‌های قوی‌تر یعنی سری سیاه برای مرسدس و کامپتیشن برای ب‌ام‌و هستند.

درگ دیدنی مرسدس بنز SLS AMG سری بلک با بی ام و M3 کامپتیشن

مثل همیشه اجازه دهید در ابتدا نگاهی به مشخصات فنی دو خودرو داشته باشیم. SLS از نیروگاه دوست‌داشتنی ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی مرسدس استفاده می‌کند که در نسخهٔ سری سیاه ۶۳۱ اسب بخار قدرت و ۶۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد. M3 کامپتیشن اما خودروی ضعیف‌تری است زیرا پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی آن هرچند به لطف القای اجباری گشتاور بیشتری تولید می‌کند (۶۵۰ نیوتن متر) اما قدرت آن تنها ۵۱۰ اسب بخار است. همچنین سری سیاه با اختلاف قابل‌توجهی از رقیب باواریایی خود سبک‌تر است. نسخهٔ سری سیاه این خودرو به لطف عناصر فیبر کربنی و سیستم اگزوز تیتانیومی، ۷۰ کیلوگرم از نسخهٔ معمولی خود هم وزن کمتری دارد.

درگ دیدنی مرسدس بنز SLS AMG سری بلک با بی ام و M3 کامپتیشن

با توجه به این اعداد، ممکن است انتظار پیروزی بزرگی را برای SLS سری سیاه داشته باشید اما آیا واقعاً چنین خواهد بود؟ خب باید توجه داشت که در درگ فقط اعداد مهم نیستند و موارد دیگری مثل کشش و مهارت راننده هم اهمیت دارند. بااین‌همه، فکر می‌کنید کدام خودرو در این نبرد پیروز شود؟ آیا مرسدس به لطف اعداد قوی‌تر خود برتر خواهد بود یک تکنولوژی‌های جدیدتر ب‌ام‌و بر رقیب اشتوتگارتی غلبه خواهند کرد؟ پاسخ این سؤالات را می‌توانید در ویدئوی زیر با زیرنویس فارسی ببینید.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن مرسدس SLS سری سیاه
پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۶۳۱ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۶۳۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم ۱۵۵۰ کیلوگرم

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت جدید انواع تراکتور اعلام شد (اردیبهشت 1403)