چهارمین قرآن کتابت شده توسط استاد شعبانی در همدان رونمایی شد


رئیس انجمن خوشنویسان استان همدان، گفت: استاد شعبانی چهار بار سعادت کتابت قرآن را داشتند و چهارمین قرآن به خط نثر و به شیوه عثمان طه کتابت شده است.

خسرو نجومی در آیین رونمایی از مصحف شریف کتابت شده توسط استاد مرتضی شعبانی، جهت اهدا به رهبر انقلاب، اظهار کرد: در دوره‌های مختلف خوشنویسی، تعداد کمی توانستند قرآن را به صورت کامل کتابت کنند این کار، سعادتی می‌خواهد که نصیب کسی نمی شود و استاد شعبانی چهار بار، قرآن را کتابت کردند.

نجومی تصریح کرد: اولین قرآن کتابت شده توسط استاد شعبانب، به خط نثر ایرانی بود و به خانواده شهدا و ایثارگران شهرداری تقدیم شد، دومی به خط نستعلیق بود که به خانواده سردار سلیمانی تقدیم شد، سومی به خط ریحان بود که برای اولین بار، انجام شده و چهارمین قرآن به خط نثر و به شیوه عثمان طه کتابت شده است.

وی ادامه داد: استاد شعبانی از ۱۲ سالگی تمرین خط را شروع کردند و در ۱۸ سالگی به استخدام ارتش در آمدند. در آزادسازی قروه همراه شهید صیاد شیرازی بودند و همزمان با جنگ به دشت آزادگان رفته و داوطلبانه به شهید چمران پیوستند.

وی ادامه داد: استاد شعبانی، سال‌ها سرپرست و عضو شورای انجمن خوشنویسان همدان و عضو مجمع خوشنویسان ایران بودند و فعالیت بسیار زیادی در ۶۵ سال زندگی خود، داشتند.
استاد خوشنویسی کتابت قرآن کریم گفت: از سال ۹۶ که انس با قرآن پیدا کردم زندگی من متحول شده است.

مرتضی شعبانی نیز در آیین رونمایی از مصحف شریف کتابت شده، اظهار کرد: بیش از ۵۶ سال است خوشنویسی می‌کنم و از سال ۹۶ که انس با قرآن پیدا کردم زندگی من متحول شده است.

شعبانی تصریح کرد: من قرآن را برای دل خودم نوشتم، نه برای خوش‌آمد کسی و هیچ توقع و انتظاری از کسی نداشتم.

وی ادامه داد: پنج سال است که با شهرداری همدان، فعالیت می‌کنم و از مسئولین وقت تشکر می‌کنم. روزی ۱۸ تا ۲۰ ساعت وقت گذاشتم و در عرض سه سال، چهار قرآن نوشتم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ضرورت فعالیت کشتارگاه های مرغ در تعطیلات