استاندار: 160 میلیارد ریال اعتبار به طرح تقاطع سنجان اراک تزریق شد


استاندار: 160 میلیارد ریال اعتبار به طرح تقاطع سنجان اراک تزریق شد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: 160 میلیارد ریال اعتبار به طرح عمرانی تقاطع غیر همسطح سنجان اراک تزریق شده است.

« فرزاد مخلص‌الائمه» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح تقاطع غیرهمسطح سنجان اراک در جمع خبرنگاران افزود: تکمیل این طرح عمران شهری جزو مطالبات جدی مردم منطقه است که به جهت دسترسی، سرعت در تردد و کاهش آلاینده‌های هوا نقش موثری دارد.
وی بیان کرد: بیش از ۸۷ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد که اتمام آن‌ها بودجه هنگفتی را نیاز دارد.
استاندار مرکزی ادامه داد: تامین این اعتبارات برای دولت با مشکلاتی همراه است اما به هر حال این پروژه‌ها شروع شده و باید سامان یابد.
مخلص الائمه بیان کرد: طرح تقاطع غیرهمسطح سنجان اراک با پیشرفت فیزیکی بالایی همراه است و مسیر غیرقابل بازگشتی دارد و باید تلاش شود تا به سرعت به اتمام برسد.
وی گفت: شرمنده مردم و اهالی این منطقه هستیم که سال‌ها کارگاهی مقابل چشم آنها قرار دارد و پروژه با کندی پیش رفته است.
استاندار مرکزی افزود: بخشی از تامین اعتبار صورت گرفته معادل ۱۶۰ میلیارد ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در هفته گذشته دنبال شد که نتایج خوبی به همراه داشت تا برخی از اقلام عمده مصالح مورد نیاز تامین شود.
مخلص الائمه اظهار داشت: قیمت مصالح در سال‌های گذشته و اخیر رشد سرسام‌آوری داشته که پیمانکاران و سازندگان هم تحت تاثیر این شرایط و رویداد اقتصادی قرار گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح سنجان از جمله طرح‌هایی است که اعتبار ملی ندارد و باید کمک شود تا جبران مالی برای آن صورت گیرد.
استاندار مرکزی ادامه داد: از ۱۷ پایه پل این طرح، ۱۳ پایه پل اجرا شده و ایجاد دهانه‌ها در دست است که امید است سال آتی به اتمام رسد.
مخلص الائمه عنوان کرد: پیمانکار اصلی تقاطع غیرهمسطح سنجان اراک در تهران است و سرکشی لازم را از طرح ندارد و پیگیری لازم صورت می‌گیرد و اگر لازم باشد، برخورد نیز انجام می‌شود.
وی گفت: نمایندگان پیمانکار در اراک نیز باید متعهد باشند که کارگاه هر روز فعالت خود را دنبال کند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: بازدید امروز از قبل اعلام شده بود اما برای روزهای آینده از این طرح به دفعات به صورت سرزده سرکشی می‌شود.

در منطقه سنجان حدود ۲۰ هزار نفر و در منطقه قره کهریز شامل روستاهای ضامنجان، گوار، عقیل آباد، گلشن آباد،، قاسم آباد، چشمه پهن، گل تپه، ارکوین و شمس آباد حدود ۴۰ هزار نفر ساکن هستند.
۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

200 واحد مسکونی محرومان در استان مرکزی ساخته می‌شود