نباید فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه قرار گیرد


نباید فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نباید فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شده و یا در انزوا قرار گیرد.

آیت‌الله سید حسن عاملی در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه یاس کبود در پارس‌آباد اظهار کرد: ایام فاطمیه فرصتی شایسته است تا ما فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به شکل واقعی عملیاتی کنیم و با فراخوان همنوعان خود به امر نیک و پرهیز از زشتی‌ها و بدی‌ها، جامعه را به مرز طهارت واقعی برسانیم.


وی حضرت فاطمه زهرا صدیقه کبری را الگوی شایسته برای عفیف بودن زنان و مردان جامعه توصیف کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر به ارائه الگوهای موفق و شایسته برای جوانان نیازمندیم تا بتوانیم تربیت سالم و شایسته نسل آینده را شاهد باشیم.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با انتقاد از عده‌ای تفرقه‌افکن بین اردبیل با مغان و سایر شهرستان‌ها افزود: آنهایی که به دنبال تفرقه و نفاق هستند قطعا نتیجه‌ای از این کار و حرکت نامبارک خود نخواهند دید و مردم مغان یقین داشته باشند که بنده فکر متعصب به اردبیل ندارم بلکه همه استان را به دید عادلانه می‌نگرم.


آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: آنچه که در استان برای ما اهمیت دارد، وحدت و همگرایی بیشتر است چرا که ما اهل یک خانواده هستیم و اردبیل ییلاق مغان و مغان نیز قشلاق اردبیل است.


وی اضافه کرد: مباحث مطرح شده در حوزه اختلاف‌افکنی از پایه و اساس صحت ندارد و ما از اهالی شریف مغان که آراسته به شایستگی‌ها و برجستگی‌ها هستند، انتظار داریم تا به این شایعات توجهی نکنند.


آیت‌الله عاملی به مرزداری مردم این دیار و حفظ حریم ارزشی و انقلابی اشاره کرد و ادامه داد: همواره مردم این منطقه پیشتاز و پیشرو در جبهه‌های مختلف دفاع از انقلاب و تمامیت ارضی حضور داشته و این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها ادامه خواهد داشت.


امام جمعه اردبیل برپایی نمایشگاه یاس کبود را الگویی بی‌نظیر برای سایر شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: شخصیت‌های برجسته‌ای که به این نمایشگاه برای سخنرانی و حضور دعوت می‌شوند، زمینه تربیت و تعالی جوانان را در بستر فرهنگی و معنوی فراهم می‌آورد.


در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اهالی مرزنشین پارس‌آباد از تعدادی از خیرین و جوانان فعال در برپایی نمایشگاه یاس کبود در سال‌های اخیر قدردانی و از مرزداران اعتقادی این شهرستان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.


انتهای پیام



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین