خدمات درمانی به بیش‌از 5 هزار بیمار خاص در زاهدان ارائه شد


خدمات درمانی به بیش‌از 5 هزار بیمار خاص در زاهدان ارائه شد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: خدمات درمانی و تشخیصی به پنج هزار و 628 بیمار خاص و صعب‌العلاج امسال در محدوده زیر پوشش این دانشگاه ارائه شده است.

محمدرضا نجفی‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این بیماری‌ها هزینه‌های سنگین اقتصادی، روانی و اجتماعی بر خانواده‌ها، بیماران و نظام سلامت تحمیل می‌کنند که خوشبختانه از طریق بسته‌های حمایتی وزارت بهداشت و نیز پوشش بیمه‌ای،‌ تا حد زیادی از سنگینی بار آن‌ها کاسته می‌شود.
وی با بیان این‌که این بسته حمایتی شامل مواردی چون بستری، خدمات تشخیصی، تصویربرداری، آزمایش، توانبخشی، دارو، مشاوره و دندانپزشکی است افزود: پیش از این بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، ام اس، سرطان و پیوند اعضا تنها به عنوان بیماران خاص و صعب العلاج به شمار می‌رفتند که در سال‌های اخیر بیماری‌های دیگری شامل روانی، اوتیسم، بیماری‌های متابولیک، CFو EB (پروانه‌ای) نیز به این گروه افزوده شده‌اند.

وی با اشاره به اخرین آمار و ارقام مبتلایان به بیماری‌های خاص در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: هم‌اینک یک‌هزارو ۵۳۴ بیمار تالاسمی، ۹۴۹ بیمار هموفیلی، ۶۱۸ بیمار ام اس، ۴۸۹ بیمار دیالیز خونی، ۲۴ بیمار بال پروانه‌ای (eb) ۵۸ بیمار cf با و ۱۵متابولیک در این دانشگاه در حال دریافت خدمات هستند.
نجفی‌زاده ادامه داد: خدمات مذکور در هر نوع از بیماری‌ها مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی معاونت درمان وزارت بهداشت است و تمامی بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج ایرانی و همچنین اتباع بیگانه (که از اقامت مجاز و قانونی برخوردار است) که تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر هستند را شامل شده و از حمایت‌های این بسته برخوردار است.

رییس اداره درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مراحل برای جلوگیری و مبتلا نشدن به بیماری‌های خاص همچون تالاسمی و هموفیلی، انجام مشاوره قبل از ازدواج و آزمایشات غربالگری قبل و حین بارداری است که این موضوع در خانواده‌هایی که سابقه بیماری‌های خاص و اصطلاحا ژنتیکی دارند موکدا توصیه می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟