آغاز طرح آهن یاری و مکمل ویتامینD در کاشان


آغاز طرح آهن یاری و مکمل ویتامینD در کاشان

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از آغاز اجرای طرح آهن یاری و مکمل ویتامین D برای دانش آموزان دوره‌های متوسطه اول و دوم این شهرستان خبر داد.

حسین محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آشنایی و ترویج فرهنگ پیشگیری و مراقبت از خود، مهم‌ترین اولویت تأمین سلامت جامعه است که با مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می‌شود.

وی افزود: طرح آهن یاری یکی از برنامه‌هایی است که به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و پیشگیری از کم‌خونی و فقر آهن آنها پیگیری می‌شود و در این راستا ۱۳۰ هزار قرص آهن برای مصرف هفتگی در مدت چهار هفته در اختیار دانش آموزان دختر قرار گرفت.

محمودی با اشاره به نیمه‌حضوری بودن کلاس‌های آموزشی، تصریح کرد: مکمل‌ ویتامین«D» نیز با توزیع ۱۵۰ هزار قرص برای مصرف ماهانه یک قرص برای دانش آموزان دختر و پسر بر اساس برنامه زمانبندی مناسب با مشارکت خانواده‌ها اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، گفت: طرح‌های سلامت‌محور با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان در قالب تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود که مدارس پویا، سنجش قد و وزن، تغذیه سالم، طرح نوجوان سالم، یاریگران زندگی و المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای بخشی از این برنامه‌ها هستند.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش در کشورهای توسعه یافته، به‌عنوان رکن اصلی توسعه آگاهی اجتماعی مورد توجه قرار دارد و برای فرهنگ سبک زندگی سالم و ارتقای سواد سلامت باید از دوران مدرسه ترویج کرد.

به گفته ایسنا، آیین آغاز طرح آهن یاری و مکمل ویتامین دی در دبیرستان حاج علی پیوندی کاشان برگزار شد و حدود نیمی از جمعیت ۶۰ هزار نفری دانش آموزان این شهرستان را شامل می‌شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جام جهانی به فهم جایگاه‌مان در هندبال زنان کمک کرد