32 پروژه و طرح عمرانی، اقتصادی در خلخال بهره برداری شد


32 پروژه و طرح عمرانی، اقتصادی  در خلخال بهره برداری شد

اردبیل_ایرنا_ همزمان با ایام الله دهه فجر از 32 طرح عمرانی و اقتصادی خلخال روز سه شنبه بهره برداری شده و اجرای هشت پروژه و طرح عمرانی نیز در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در آئین افتتاح این طرح‌ها، گفت: برای اجرای ۳۱ طرح عمرانی بالغ بر ۷۸۰ میلیارد ریال و یک طرح اقتصادی در بخش بوم گردی و توسعه گردشگری منطقه هم ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

کمال الدین میرجعفریان اظهار کرد: این طرح‌ها شامل پروژه‌های نوسازی مدارس، پانسیون پزشکان متخصص دانشکده علوم پزشکی، پروژه های آسفالت راه روستایی، ساختمان اداری ثبت احوال کلور ، مسکن محرومان ، طرح گردشگری و مجموعه بوم‌گردی قصرهای چوبی منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال و چندین پروژه در بخش های مختلف است.

او اظهارکرد: امروز اجرای هشت طرح و پروژه نوسازی مدارس در روستاهای بلیل ،آل هاشم سفلی ،پروچ ،بلوکانلو،اق بلاغ کرد،مصطفی لو،و همچنین ساخت ۲ مدرسه در بخش‌های شاهرود وخورش رستم این شهرستان نیز شروع شد.

برای تکمیل این طرح ها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل و همچنین مشارکت های مالی بنیاد علوی هزینه خواهد شد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین از شروع عملیات احداث بزرگترین کارخانه تولید خوراک دام و طیور استان در شهرک صنعتی خلخال خبر داد و افزود: این طرح در مساحت پنج هزارو ۵۰۰ متر مربع شامل سالن‌های توالید و ساختمان اداری است که برای راه اندازی آن بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم می‌شود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در سفر امروز خود به خلخال از مجموعه بوم‌گردی و گردشگری بام خلخال بازدید و با اشاره به سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی سرمایه‌گذار بخش خصوصی این طرح خواستار تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز از سوی اداره کل میراث ،فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سیاست اصلاح نژاد دام سبک با جدیدت دنبال می شود