74 نفر مرتبط با قاچاق آرد در زنجان دستگیر شدند


74 نفر مرتبط با قاچاق آرد در زنجان دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در مقابله با قاچاق آرد، گفت: 74 نفر که در قاچاق آرد در استان زنجان ارتباط داشتند، توسط پلیس امنیت اقتصادی دستگیر شدند.

سرهنگ ایرج خانی پور روز پنجشنبه بابیان این مطلب به خبرنگاران، این اقدام را یک حرکت ملی عنوان کرد و افزود: پیشگیری همیشه مقدم بر مقابله بوده و پلیس همواره اقدامات پیشگیرانه را انجام داده است.
وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی، برای تحقق شعار سال و فرامین مقام معظم رهبری و حمایت از تولید ملی تشکیل شد، گفت: جلوگیری از قاچاق و احتکار، یکی از وظایف پلیس امنیت اقتصادی است.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه باند قاچاق آرد در استان زنجان باند بسیار پیچیده و حرفه‌ای بود، تصریح کرد: بارش ها به گونه ای نبود که ما در استان زنجان مشکل کمبود آرد داشته باشیم اما جو عمومی و خبرها اینگونه بود که مردم نگران بودند که در آن روزها، نتوانند نان تهیه کنند و برخی از نانوایی ها هم به دلیل نرسیدن آرد، تعطیل بودند.
سرهنگ خانی پور با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی در سال ۹۹، ۳۳۰ هزار تن آرد قاچاق کشف کرد، تصریح کرد: این حجم از قاچاق، با ارزش ریالی بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان کشف شد.
وی با بیان اینکه در انجام این قاچاق، از راننده خودروی حمل آرد تا نانوا و توزیع کننده و حتی مسئولین نظارتی هم دست داشتند، اظهار کرد: هر زمانی که گرانی‌ها و تورم به وجود می‌آید، یکی از دغدغه‌های پلیس، مقابله با احتکار است.

پنج کیلو و ۶۵۴ گرم موادمخدر در زنجان کشف شد

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان، پس از اطلاع از توزیع موادمخدر توسط فردی در یکی از شهرستانهای استان، در راستای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر، شناسایی وی را در دستور کار خود قرار دادند و حین توزیع مواد مخدر دستگیر کردند.

سرهنگ سعید بابایی با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم، بیش از پنج کیلوگرم تریاک کشف شد، اظهار داشت: مواد مخدر کشف شده به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود.
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.


سارق داخل خودرو در زنجان دستگیر شد
رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، گفت: سارق حرفه ای داخل خودرو با سه فقره سرقت دستگیر شد.
سرهنگ محمدعلی آدینه لو با تشریح این خبر افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو، طی چند روز گذشته، تیم ویژه ای از کارکنان پلیس، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داد.
وی با بیان اینکه ماموران پس از بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت های صورت گرفته، روز گذشته، یک متهم را شناسایی و دستگیر کردند، گفت: متهم به هویت معلوم در بازجویی های به عمل آمده با مشاهده ادله و مستندات پلیسی، لب به اعتراف گشود و به سرقت سه فقره لوازم و قطعات داخل خودرو اعتراف کرد.
رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی، به مراجع قضایی معرفی شد.


کشف ۱۳ هزار و ۵۷۰ تن روغن خوراکی

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، با بیان اینکه در استان زنجان هیچ مشکلی در حوزه روغن خوراکی نداشته ایم و اگر روند توزیع از چرخه خود خارج نمی شد، بحث احتکار و گرانفروشی هم به وجود نمی‌آمد، گفت: ۱۳ هزارو ۵۷۰ تن روغن خوراکی به ارزش ریالی ۲۵۵ میلیارد تومان توسط پلیس امنیت اقتصادی کشف و در این راستا ۳۳ نفر بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.
سرهنگ خانی پور با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار لیتر روغن موتور قاچاق هم کشف شد، اظهار داشت: ۱۵ نفر در این راستا دستگیر شدند.
وی با اشاره به کشف ماینرها (دستگاههای استخراج ارز دیجیتال) که منجر به مشکل قطعی برق شده بود، تصریح کرد: بیش از یک‌هزار دستگاه ماینر، کشف و هفت نفر در این خصوص دستگیر شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، به احتکار شکر دولتی در طول سال جاری هم اشاره و عنوان کرد: بیش از ۱۸۵ تن شکر کشف و حدود هفت نفر در این راستا دستگیر شدند.
سرهنگ خانی پور با بیان اینکه ما این تخلفات را در پی تماس های مردمی با شماره ۱۱۰، شناسایی و کشف کرده ایم، اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی با بررسی مسائل و تماس‌ها، به این کشف‌های بزرگ دست پیدا کرده است و انتظار داریم مردم همچنان، موارد اینچنینی را به پلیس گزارش کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین