راه خلخال به منجیل مشکل اعتباری ندارد


راه خلخال به منجیل مشکل اعتباری ندارد

اردبیل_ایرنا_ مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مطالبات پیمانکاران مجری پروژه راه‌سازی خلخال به منجیل پرداخت شده و این پروژه هیچ‌گونه مشکل اعتباری ندارد .

محبوب حیدری روز جمعه در جریان بازدید از پروژه راه اصلی خلخال به منجیل افزود: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته اعتبار سال آتی این طرح نیز به اندازه کافی تامین و در اختیار پیمانکاران مجری طرح قرار داده خواهد شد.

وی گفت: طول مسیر این پروژه ۴۲ کیلومتر بوده که در دو قطعه ۱۷ و ۲۵ کیلومتری تعریف شده و هم اکنون از سوی پیمانکاران با بکار گیری حداکثر ظرفیت و توان ماشین آلات و نیروی انسانی در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۷۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک راه سازی بکار گرفته شده با ۱۰۰ نیروی انسانی در ۲ قطعه مشغول عملیات اجرایی هستند.

حیدری با بیان اینکه اعتبارات این پروژه از سه محل توازن منطقه ای ،ردیف اعتباری ملی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری تامین می شود، گفت:قطعه یک این پروژه به طول ۱۷ کیلومتر با قرارداد سه هزارو ۴۸۰ میلیارد ریال در حال اجرا بوده و ۱۲ کیلومتر از قطعه دوم نیز در حال آماده سازی بوده و انتظار می رود تا شهریور ماه سال آتی مرحله ساب‌گرید برسد.

به گفته وی، همچنین ۷ کیلومتر از طول مسیر از سمت خلخال به طرف زنجان از ابتدای سال آینده شروع و چهار کیلومتر باقیمانده در داخل حوزه زنجان نیز همزمان آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امیدوار هستیم با تزریق هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ماده ۵۶ به قطعه یک این پروژه تا پایان امسال سرعت عملیات اجرایی این قطعه را افزایش دهیم.

در این بازدید نماینده مردم شهرستانهای خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پروزه خلخال به منجیل در حال حاضر تنها پروژه راه‌سازی استان اردبیل است که به دلیل واقع شدن در منطقه خوش آب وهوای شاهرود خلخال در حال اجرا است.

سید غنی نظری اظهار کرد: با توجه به پیشرفت کار در قطعه دوم راه که عملیات اجرایی آن به طول ۲۴ کیلومتر در حال احداث است امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ پروژه به پایان برسد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ کیلومتر از مسیر ۱۷ کیلومتری قطعه یک این راه در حال انجام است ابراز امیدواری کرد که با تکمیل و بهره برداری از این پروژه مردم استان اردبیل بویژه خلخال از یک راه ایمن و استاندارد عاری از گردنه‌های برف‌گیر برای مسافرت‌های زمستانی خود بهره‌مند شوند.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان‌های گیلان ، زنجان و آذربایجان شرقی قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ممنوعیت سفر به شهرهای گردشگری استان اردبیل تمدید شود