بزرگداشت مقام شهدا برای آینده کشور و انقلاب ضروری است


بزرگداشت مقام شهدا برای آینده کشور و انقلاب ضروری است

زنجان - ایرنا - رییس بنیاد شهید استان زنجان با تاکید بر ضرورت پاسداشت یاد و نام شهدا گفت: قطع و یقین بزرگداشت مقام شهدا و گرامیداشت روز شهید، برای آینده کشور و انقلاب ضروری است.

علی کاظمی روز یکشنبه در نخستین کنگره ملی تجلیل از همسران شهدای جانباز استان زنجان با عنوان "شوق دیدار" در سالن اجتماعات مدیریت و برنامه ریزی استانداری زنجان، همزمان سراسر کشور و از طریق ارتباط تصویری برگزار شد، با اشاره به اهمیت بزرگداشت یاد شهدا، افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری بزرگداشت شهدا و ایثارگری‌های آنها برای آینده کشور ضروری و حیاتی است.

وی با بیان اینکه قطعا همه دستگاهها در این حوزه اهتمام داشته اند، اظهار داشت: امروز تجلیل و تکریم از خانواده های شهدای جانباز را بر خود وظیفه و ضرورت می دانیم و این کار از حداقل ترین هایی است که در مقابل ایثارگری‌های آنها می توانیم انجام دهیم.

رییس بنیاد شهید استان زنجان، تاکید کرد: به دلیل همزمانی روز شهید با ایام ولادت حضرت ابوالفضل (ع)، برنامه ریزی های امسال روز شهید، با محوریت گرامیداشت جانبازان، 33 شهید جانباز و خانواده های جانبازان بود.

کاظمی با اشاره به اینکه امروز فرصت قدردانی از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شده است، افزود: از برخی فعالان زحمت کش در حوزه ایثار و شهادت در بخش ها و دستگاه های مختلف قدردانی می کنیم.

خانواده های ایثارگران مایه عزت ما هستند

سردار کرمی فرمانده سپاه انصار المهدی، استان زنجان نیز در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس در امتحان الهی سربلند و پیروز شدند، گفت: آنها با بصیرت سیاسی وارد صحنه دفاع مقدس شددند و با مقاومت مجاهدت و ایثارگری های خود از نظام و انقلاب دفاع کردند.

وی با اشاره به فرمایشی از امام راحل در وصف ملت ایران، اظهارداشت: اما راحل (ره) فرمودند که در عصر رسول الله نیز نمونه ای از ملت ایران نبود و مردم ایران در همه اعصار بی نظیر هستند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) تاکید کرد: امروز اقتدار، سرافرازی، عزت و آبروی نظام به برکت خون پاک شهداء مجاهدت رزمندگان و ملت ایران است.

سردار کرمی با تاکید بر اینکه مردم ایران طی 43 سال راست قامت در مقابل همه تهدیدها و تحریم ها و فشارها ایستادگی کردند، تصریح کرد: مردم ایران همیشه دشمن را وادار به شکست و توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

وی گفت خانواده های ایثارگران مایه عزت ما و لشگر شکست ناپذیر هستند.

به گزارش ایرنا، رونمایی از آثار مختلف در حوزه ایثار و شهادت از دیگر برنامه های امروز در آیین نخستین کنگره ملی تجلیل از همسران شهدای جانباز استان زنجان، با عنوان "شوق دیدار" در سالن اجتماعات مدیریت و برنامه ریزی استانداری زنجان بود که با حضور امام جمعه زنجان، فرمانده سپاه انصار المهدی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار، فرماندار و شماری از خانواده های ایثارگر برگزار شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شکوفه‌های بهاری در زنجان