تشریفات اداری به اهداف سازمان تعزیرات حکومتی ضربه می‌زند


تشریفات اداری به اهداف سازمان تعزیرات حکومتی ضربه می‌زند

اصفهان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: تشریفات، فرایند و مسائل اداری به اهداف تعزیرات حکومتی ضربه می‌زند و از تحقق کامل اهداف این سازمان جلوگیری می‌کند.  

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری، روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در دادگستری اصفهان اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی در خط مقدم برخورد با اخلالگران در بخش احتکار، گرانفروشی، توزیع خارج از شبکه و توزیع خارج از تعرفه قرار دارد.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد و فقر از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی است، ادامه داد: مولفه‌های تاثیرگذار در تحقق این آرمان شامل شکوفایی استعدادها، تقویت بُنیه‌های موجود و انجام کارهای ایجابی از یکسو و مبارزه تمام قد با با مفاسد، رانت، احتکار، زراندوزی و اخلال در نظام اقتصادی از سوی دیگر است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان اظهار داشت: تحقق این امر مُستلزم این است که نگاه واحد و جدی در این حوزه وجود داشته باشد و موانع تحقق آن شناسایی و آسیب شناسی شود و بطور جدی، قاطع و فراگیر با آنها برخورد شود.

وی با اشاره به وظایف ذاتی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: میدان کار اداره تعزیرات با عِده و عُده کنونی آن، با حجم ماموریت‌های این سازمان تناسب ندارد.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: با توجه به اینکه امروز اولویت نخست کشور مبارزه با فساد و دغدغه مسوولان حل مشکلات کشور است همه باید بکوشیم تا توان و ظرفیت موجود را مُتوازن کنیم درغیر اینصورت مجرمان، یقه‌سفیدها، اخلالگران، تبهکاران و منفعت‌طلب‌ها و سودجویان، همیشه چند قدم از ما جلوتر خواهند بود و نقاط ضعف ما را می‌دانند.

وی اضافه کرد: مسائل اقتصادی و تامین معیشت مردم، امروز مهمترین دغدغه کشور محسوب می شود و بزرگترین و نخستین اولویت کشور ماست که همه این موارد را از نظر تئوری و نظری قبول دارند اما در زمینه اقدام و عمل، اینگونه نیست.

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: امروز باید به مجموعه استانداری بعنوان نماینده عالی دولت و مجموعه دولت کوچک در هر استان که بودجه، امکانات و نیروها را در اختیار دارد بنگریم و نباید بصورت بخشی و جزیره‌ای به مسئل مبتلابه نگاه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از عقب افتادگی‌ و ناکامی‌ها در همه مسائل مربوط به بخشی نگری و نگاه جزیره ای است در حالی که باید نگاه فرابخشی به همه مسائل داشته باشیم.

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: باید با کسانی که برخلاف قانون و بصورت شبکه‌ای و سازمان یافته حرکت می‌کنند و مجموعه دلالی تشکیل می‌دهند و هر کاری که دلشان خواست انجام می دهند، مقابله مناسب صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با مُتخلفان باید تدبیر و تصمیم جدی گرفته و متعاقب آن اقدام جدی‌تر انجام شود، تاکید کرد: دادگستری کل اصفهان آمادگی لازم را دارد تا حتی فراتر از وظایف قانونی خود و در هر کجا که لازم باشد با تمام ظرفیت‌ به میدان بیاید، همچنان که در دوره‌های گذشته نیز اینکار انجام شده است.

رییس کل دادگستری اصفهان با اشاره به اینکه مُتخلفان و اخلالگران در نظام اقتصادی و مُحتکران باید درجا و بسرعت مجازات شوند، بیان کرد: برای انجام کار موثر و بازدارنده و مقابله با اخلاگران و فعالیت‌های غیرقانونی آنها باید آراء صادر شده، صریح، فوری، بازدارنده، قاطع و محسوس باشد.

جعفری اظهار داشت: نگاه همه‌جانبه در مقام تقنین، اجرا و قضا و حمایت‌ جدی در این زمینه باید پشت سر سازمان تعزیرات حکومتی باشد و این سازمان هم باید از همه داشته‌های خود بهترین استفاده را بکند و هیچگونه تعللی در برخوردهایش نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، در پایان این آیین از تلاش‌های منصور انصاری تقدیر و علی اکبر مختاری بعنوان مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان اصفهان معرفی شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

محور خطبه‌های نمازجمعه شهرستانهای استان اصفهان