کمبود آب آشامیدنی شهر چابهار طی یک سال برطرف می‌شود


کمبود آب آشامیدنی شهر چابهار طی یک سال برطرف می‌شود

چابهار - ایرنا - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر به جنوب سیستان و بلوچستان از رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی شهر چابهار طی یک سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اتابک جعفری روز جمعه در بازدید از سایت آب‌شیرین‌کن چابهار-کنارک گفت: برای رفع کمبود آب شهر چابهار، شیرین‌سازی آب دریا به میزان ۲۵ هزار متر مکعب در دست اجرا است.

وی افزود: این طرح با توجه به برنامه زمان‌بندی طی بازه زمانی یک‌ساله راه‌اندازی و با احداث واحدهای جدید وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب به چابهار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تاکنون چهار کیلومتر لوله سایز هزار میلی‌متر خریداری و به محل اجرای طرح حمل شده است.

وی درخصوص قیمت آب این طرح هم گفت: سرمایه‌گذار برای هر متر مکعب ۱۰ هزار تومان قیمت داده که در یک مدل مالی تعریف شده است و براساس تورم سالانه افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، جمعی از مسوولان حوزه آب، کشاورزی و منابع طبیعی کشور به همراه رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برای بررسی و رفع مسائل و مشکلات بخش‌های مرتبط امروز به جنوب سیستان و بلوچستان و حوزه سواحل مکُران سفر کردند.

اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، سیدحسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران، مسعود منصور معاون وزیر و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، زهرا جلیلی مقدم مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از جمله مدیران وزارت جهاد کشاورزی هستند که رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی را همراهی کردند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!