65 هزار گلستانی جامعه هدف دُز چهارم واکسن کرونا هستند


65 هزار گلستانی جامعه هدف دُز چهارم واکسن کرونا هستند

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان جامعه هدف دُز چهارم واکسن کرونا را افراد بالای 70 سال اعلام و بیان کرد: 65 هزار نفر در این استان واجد شرایط تزریق این نوبت از واکسن کرونا هستند.

علی باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با گذشت چهار ماه از زمان تزریق نوبت سوم واکسن کرونا، ۳۴ هزار نفر از جامعه هدف بالای ۷۰ سال استان می‌توانند برای تزریق نوبت چهارم این واکسن به مراکز جامع سلامت گلستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: با آغاز زمان تزریق دُز چهارم واکسن کرونا از اول خرداد تاکنون ۱۴۷ نفر از مردم استان این دُز را تزریق کردند که نسبت به تعداد واجدان شرایط عدد قابل قبولی نیست و باید به عنوان تکمیل کننده زنجیره مقابله با بیماری کووید۱۹ در میان جامعه سالمند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان افزود: این استان حدود یک میلیون و ۹۹۰ هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و ۵۲۹ هزار نفر از آنان را افراد بالای ۱۲ سال واجد شرایط دریافت واکسن کرونا تشکیل می‌دهند که تاکنون سه میلیون و ۳۲۳ هزار و ۱۷۶ دُز از این واکسن را در نوبت اول، دوم و سوم تزریق کردند.

باقری ادامه داد: یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۷۷۴ دُز از نوبت اول واکسن کرونا معادل ۹۴.۱ درصد و یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۲۱۸ دُز معادل ۸۴.۶ درصد نوبت دوم واکسن کرونا به جمعیت بالای ۱۲ سال استان تزریق شد که باید از همکاری خوب مردم در این رابطه قدردانی کرد.

وی بیان کرد: با وجود تزریق به نسبت قابل قبول دُزهای اول و دوم واکسن کرونا در استان، اما استقبال از دُز سوم مطلوب نیست و تاکنون فقط ۵۲۳ هزار و ۱۸۴ نفر معادل ۳۹.۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۳۴.۲ درصد افرادی بالای ۱۲ سال این دُز را دریافت کردند.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ زنجیره واکسن کرونا از افراد واجد شرایط خواست هرچه زودتر برای تکمیل روند واکسیناسیون خود به مراکز تجمیعی پیش بینی شده در تمام شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

بر اساس رنگ بندی رسمی وزارت بهداشت اکنون شهرهای گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، آق‌قلا، رامیان و کردکوی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و گمیشان، بندرگز، بندرترکمن، علی‌آبادکتول، مراوه تپه، کلاله، گالیکش و مینودشت در وضعیت زرد هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!