استاندار: راه اندازی صندوق حمایت از ورزش کردستان پیگیری می‌شود


استاندار: راه اندازی صندوق حمایت از ورزش کردستان پیگیری می‌شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: بنا داریم به صورت غیررسمی، صندوقی برای حمایت مالی از ورزش عمومی و حرفه‌ای و تیم‌های ورزشی استان ایجاد کنیم تا این حوزه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر جمعه در نشست با مدیرعامل شرکت راه‌یاب ملل مریوان و حامی این تیم در لیگ برتر والیبال کشور در محل فرمانداری شهرستان مریوان اظهار داشت: تلاش خود را برای تشکیل این صندوق بکار می‌گیریم تا از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت مالی از تیم‌های ورزشی استفاده کنیم که ورزش استان و باشگاه‌ها در رقابت‌های لیگ استانی و کشوری دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه باید پیش از هر وعده‌ کمک، کار کارشناسی صورت گیرد، ادامه داد: کردستان طی سال‌های اخیر در ورزش‌های انفرادی و گروهی، خوش درخشیده است و باید مورد حمایت مدیریت کلان استان نیز باشد.

استاندار کردستان تقویت ورزش و برگزاری مسابقات ورزشی را راهی برای تخلیه انرژی جوانان دانست و افزود: در چند روز اخیر در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز بر استفاده از این بخش به ویژه در حوزه صنعت و معدن، برای تقویت ورزش حرفه‌ای استان تاکید شد، البته این مهم نیازمند کسب تجربه از حامیان مالی ورزش دیگر استان‌ها است.

زارعی‌کوشا یادآور شد: برگزاری لیگ بین‌المللی والیبال در استان با شرکت تیم‌های ورزشی اقلیم کردستان عراق و کشورهای همسایه، فرصتی ارزشمند برای جذب حامی حالی است، ضمن اینکه به مدیریت استان هم دستور داده می‌شود که تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای برگزاری مسابقات در هر سطحی را در استان به ویژه در مریوان فراهم کنند.

وی از شرکت راه‌یاب ملل مریوان به عنوان یکی از شرکت‌های نامدار در حوزه راهسازی کشور بابت حمایت از ورزش استان تقدیر کرد و گفت: امیدواریم در پروژه کنارگذر مریوان نیز که قرار است یکی ۲ ماه دیگر عملیات اجرایی آن شروع شود، شاهد مشارکت و استفاده از تجارب این شرکت باشیم.

حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم در این نشست، هزینه باشگاه‌داری و رقابت در لیگ برتر را بالا عنوان کرد و ادامه داد: این اداره کل فقط از طریق هیات‌ها امکان حمایت مالی از باشگاه‌های ورزشی را دارد، چراکه این کار غیرقانونی است.

مظفر بیگلر، مدیرعامل شرکت راه یاب ملل مریوان هم در این جلسه، به گزارشی از آخرین وضعیت تیم والیبال راه‌یاب پرداخت و خواستار کمک مالی استانداری و دیگر دستگاه‌ها از این تیم شد.

تیم والیبال راه یاب ملل مریوان از سال ۱۳۹۷ به لیگ برتر راه پیدا کرده است.

استاندار: راه اندازی صندوق حمایت از ورزش کردستان پیگیری می‌شود

استاندار کردستان امروز همچنین با حضور در منزل نسیبه شهبازی دارنده نشان برنز بیست و چهارمین دوره مسابقات تکواندوی ناشنوایان جهان در برزیل تقدیر کرد.

حدود ۶۴ هزار ورزشکار سازمان یافته کردستانی در رشته‌های مختلف ورزشی مشغول به فعالیت هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟