کسب هفت رتبه برتر دانش آموزان کردستانی در پرسش مهر و چند خبر دیگر


کسب هفت رتبه برتر دانش آموزان کردستانی در پرسش مهر و چند خبر دیگر

سنندج- ایرنا- کسب هفت رتبه برتر کشوری دانش آموزان در بیست و دومین فراخوان ملی پرسش مهر رییس جمهوری، شرکت بیش از 6 هزار دانش آموز در آزمون های ورودی پایه های هفتم و دهم مدارس تیزهوشان و ابلاغ دستورالعمل ثبت نام دانش‌آموزان دوره اول متوسطه چند خبر کوتاه از آموزش و پرورش کردستان است.

به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: با پایان یافتن بیست‌ و دومین فراخوان ملی پرسش مهر رییس جمهوری، دانش آموزان استان توانستند هفت رتبه برتر کشوری را از آن خود کنند.

حجت الله نریمانی افزود: این جشنواره با موضوع «ایران قوی چه ویژگی هایی دارد» و «نقش دانش آموزان در شکل گیری ایران قوی چیست» ویژه دانش آموزان دختر و پسر همه دوره های تحصیلی در سه بخش فرهنگی، هنری و رشته و گرایش های میان رشته ای (سخنی با ریییس جمهور) از سطح مدرسه تا مرحله کشوری برگزار شد.

وی یادآور شد: این فراخوان ملی در مجموع ۱۴رشته را شامل می شود که ارسال اثر به مرحله کشوری صرفاً مربوط به "دوره دوم متوسطه " است و جشنواره در سایر دوره‌ها "دوره ابتدایی و دوره متوسطه اول" در مرحله استانی به صورت غیر حضوری پایان می پذیرد که در این مرحله از تعداد ۱۶۱ دانش آموز برگزیده استانی تقدیر شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: در این دوره از جشنواره ۷۸ هزار نفر از دانش آموزان سه دوره تحصیلی در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند که پس از داوری آثار در مرحله استانی در دوره متوسطه دوم ۷۶ نفر و در بخش جایزه ویژه شهید علی لندی ۱۰ نفر به عنوان برگزیده استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

شرکت بیش از ۶ هزار دانش آموز کردستانی در آزمون‌ ورودی مدارس سمپاد

آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان روز پنجشنبه ۲۶ خرداد و آزمون ورودی پایه دهم روز جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ همزمان با سراسر کشور با شرکت ۶ هزار و ۲۳۶ دانش آموز کردستانی در مدارس استان برگزار شد.

رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه امسال ۶ هزار و ۲۳۶ دانش آموز استان در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان با هم رقابت کردند، گفت: از این تعداد سه هزار و ۱۱۵ نفر دختر و سه هزار و ۱۲۱ نفر پسر هستند.

صلاح الدین عبدی افزود: از ۶ هزار و ۲۳۶ دانش آموز شرکت کننده در آزمون، چهار هزار و ۱۰۰ نفر ورودی پایه هفتم و ۲هزار و ۱۳۶ نفر نیز دانش آموز ورودی پایه دهم بودند، که در نهایت در پایه هفتم ۴۱۶ نفر و در پایه دهم ۳۱۲ نفر پذیرش می شوند.

وی افزود: آزمون ورودی پایه هفتم در ۳۳ حوزه و آزمون ورودی پایه دهم نیز در ۱۷ حوزه آزمونی برگزار شد.

دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان دوره اول متوسطه ابلاغ شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان، دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان دوره اول در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را به واحدهای اداری و آموزشی استان ابلاغ کرد.

طیب سالاروندیان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش استان، فراهم ساختن شرایط تحصیلی مناسب برای کودکان، نوجوانان و جوانان در سن تحصیل است، گفت: ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه اول برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ برابر مفاد آیین نامه اجرایی مدارس و رعایت مفاد این دستورالعمل انجام می شود.

وی اضافه کرد: ثبت نام تمام دانش‌آموزان ورودی مدارس دولتی و غیردولتی بصورت حضوری و از طریق سامانه سیدا به نشانی http://sida.medu.ir انجام می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: ثبت نام دانش آموزانی که محل سکونت آنان به مدرسه نزدیک تر است، در اولویت خواهد بود و ثبت نام از دانش آموزانی که والدین آنان هر۲ شاغل هستند در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر مورد تاکید است.

وی به شرایط سنی دانش آموزان برای ثبت نام نیز اشاره کرد و گفت: سن متعارف در دوره اول متوسطه مطابق تبصره ۲ ماده ۵۶ آیین نامه اجرایی مدارس برای پایه های هفتم، هشتم و نهم ۱۲، ۱۳ و ۱۴ سال تمام خواهد بود.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیشتر خانه‌های روستایی در سقز بافت فرسوده دارند