بیش از 18 رقم گندم در کشت و صنعت مغان کشت می‌شود


بیش از 18 رقم گندم در کشت و صنعت مغان کشت می‌شود

اردبیل-ایرنا-مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: بیش از ۱۸ رقم گندم تیپ‌های مختلف بهاره و پاییزه در شرکت کشت و صنعت مغان کشت می‌شود.

اسدالله محسن زاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بنگاه اقتصادی علاوه بر تولید گندم خوراکی با داشتن کارخانه بزرگ و مجهز پروسس بذر بخشی از مزارع را نیز به کشت گندم بذری اختصاص داده و از این جهت نیز به تامین بذر مرغوب و با کیفیت مورد نیاز منطقه و استان کمک می‌کند.

وی افزود: با توجه به اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان و بحران تامین غلّه در سطح دنیا به منظور خودکفایی و امنیت غذایی کشور این شرکت وظیفه تولید محصول استراتژیک گندم را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و امسال با افزایش سطح زیر کشت گندم نسبت به سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار جو نیز جهت تامین تغذیه مورد نیاز دام در اراضی شرکت، کشت شده است.

محسن زاده ادامه داد: امسال با مدیریت مزرعه، وضعیت مناسب قطعات زیر کشت و کنترل مناسب آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و تغذیه مناسب کود، برداشت گندم از لحاظ کمی و کیفی عملکرد مطلوب‌تری داشته که در نوع خود بی سابقه است.

وی از اجرای طرح کشاورزی قراردادی و طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: برداشت محصولات گندم و جو در کشت و صنعت مغان آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود میزان تولید نسبت به سال گذشته چشمگیر باشد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان اظهار کرد: امسال بیش از ۴۱۰۰ هکتار محصول استراتژیک گندم در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان کشت شده که با توجه به بهره وری بالا محصول برداشت شده در هر هکتار در مقایسه با سال‌های قبل رکورد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

انفجار مواد محترقه در پارس‌آباد چهار مصدوم برجای گذاشت