فعالیت بیش از 4 مرکز پرورش گل و گیاه در استان همدان


فعالیت بیش از 4  مرکز پرورش گل و گیاه در استان همدان

همدان- استاندار همدان گفت: در استان بیش از چهار مرکز وجود دارد که پرورش گل و گیاه را در برنامه کاری خود داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی فرزاد دوشنبه در جریان سفر به شهرستان بهار، ضمن حضور در آئین افتتاح گلخانه‌ای بخش لالجین روستای دهنجرد، گفت: در استان بیش از چهار مرکز وجود دارد که پرورش گل و گیاه را در برنامه کاری خود داده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم بهره‌وری و ارتقای بهره‌وری در آب و خاک است، اظهار کرد: یکی از راه‌های بهره‌وری آب و خاک در استان، تأسیس گلخانه است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه شهرستان بهار، یک قطب کشاورزی است که هم برای استان و همچنین برای کشور محسوب می‌شود؛ افزود: یک‌پنجم از سیب‌زمینی کشور در شهرستان بهار تولید می‌شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه شهر جهانی لالجین به عنوان شهر جهانی سفال، یکی از افتخارات کشور است، عنوان کرد: احداث گلخانه‌ها در شهرستان بهار می‌تواند از مزیت‌های نسبی باشد و نقش مؤثری در کاهش میزان مصرف آب، و افزایش بهره‌وری دارد، هرکدام از شاخه گل‌های این مرکز پرورش گل، می‌تواند ارزآوری داشته باشد.

وی یادآور شد: در شهرستان بهار، کشاورزان تشویق شوند تا در حوزه کشت گلخانه‌ای به ویژه پرورش گل و گیاه ورود کنند، تا هم زمینه اشتغال‌زایی و هم صادرات و رونق تولید در استان فراهم شود.

استاندار همدان گفت: تولیدکنندگان و سرمایه گذاران نگران نباشند؛ زیرا دولت سیزدهم ضمن حمایت، در کنار آن‌ها قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان