خط اضطراری آب به تصفیه خانه شهید بهشتی همدان متصل می شود


خط اضطراری آب به تصفیه خانه شهید بهشتی همدان متصل می شود

همدان- استاندار همدان گفت: اواسط هفته آینده، خط اضطراری آب ۱۶.۵ کیلومتری کامل خواهد شد و می‌توانیم بخشی از آب چاه‌های اطراف را به تصفیه‌خانه شهید بهشتی همدان منتقل کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی فرزاد چهارشنبه طی بازدید از روند اجرایی طرح آبرسانی به شهر همدان، عنوان کرد: خطوط اصلی انتقال ۱۴۵ کیلومتر آب، ایستگاه‌های پمپاژ تکمیل و نصب ژنراتورها انجام شده است.

وی یادآور شد: نصب پمپ‌ها و الکترو موتورها نیز، به سرعت در حال انجام است.

استاندار همدان با بیان اینکه در مجموع خط اضطرار ۱۶ کیلومتری برای برقراری ارتباط بین مناطق همدان به سرعت هرچه تمام‌تر، در حال اجرا و انجام است؛ اظهار کرد: اجرای خط ۱۶ کیلومتریِ مسیر درنظر گرفته‌شده، نه تنها نقش مهمی در آبرسانی بین حوزه‌ای برای استان همدان ایفا می‌کند بلکه یکی از چالش‌های جدی مهندسی در شبکه آبرسانی استان را نیز برطرف می‌کند.

قاسمی فرزاد یادآور شد: اجرای این طرح، یک یادگار ماندگار از دولتمردان دولت سیزدهم در استان همدان خواهد بود زیرا به‌واسطه این خط ۱۶ کیلومتری، اشکالِ ریشه‌ای و همیشگی توزیع آب در مواقع بحران در نقاط مختلف شهر، برطرف می‌شود.

در ادامه، استاندار همدان در بازدید از آخرین مراحل لوله‌گذاری در رباط شورین، از آمادگی اجرای طرح نخست آبرسانی خبر داد و گفت: حفاری عمده خط اضطراری ۱۶.۵ کیلومتری انجام شده و در بخش‌هایی همچون مسیر جاده راه‌آهن و رباط، چون خط انتقال گاز در کنار آن وجود دارد، باید در عمق ۶ الی ۷ متری اجرا شوند.

وی یادآور شد: بخش‌هایی دیگری نیز به علت وجود سنگلاخ و سخت بودن زمین، حفاری آن‌ها از طریق پیکور انجام می‌شود. بدین ترتیب، اواسط هفته آینده، این خط ۱۶.۵ کیلومتری کامل خواهد شد و می‌توانیم بخشی از آب چاه‌های اطراف را به تصفیه‌خانه شهید بهشتی منتقل کنیم.

گفتنی است؛ به گفته مسئولین ارشد استان همدان بیش از ۹۰ درصد از طرح ۱۴۵ کیلومتری آبرسانی بین حوزه‌ای به شهر همدان، محقق شده است و به زودی شاهد انتقال آب به همدان خواهیم بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان