حفر 20 حلقه چاه جدید در شهر همدان


حفر 20 حلقه چاه جدید در شهر همدان

همدان- استاندار همدان گفت: حفر ۲۰ حلقه چاه جدید، اضافه شدن ۶۰ چاه کشاورزی دیگر به مدار، اتصال چاه‌های قبلی و اضافه شدن منابع آبی از بالادست سد از جمله راهکارهای جایگزینی آب سد اکباتان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه پنج‌شنبه در پانزدهمین نشست شورای آب استان همدان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از صبوری و همراهی مردم استان در روزهای کم‌آبی، گفت: دولت سیزدهم زمانی شروع به کار کرد که مسائل و مشکلات بسیاری از دولت قبل به جا مانده بود.

وی یادآور شد: دست کم ۴۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ناتمام استان همدان که از دولت قبل به ما ارث رسیده، نیاز است.

استاندار همدان با بیان اینکه طرح آبرسانی به شهر همدان یک ابر پروژه‌ها است که در سال ۱۳۸۳ تصویب و قرار بود در سال ۱۴۰۰ تکمیل و انجام شود؛ اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان همدان نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار، برای اجرا و تکمیل پروژه‌های ناتمام و ضروری اختصاص یافته است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به همدان از اواخر فروردین و ابتدای اردیبهشت از سر گرفته شد و حرکتی نو در اجرای سریع چنین ابر پروژه‌هایی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه وزیر نیرو، مجموعه آب منطقه‌ای و آبفا در سطح استان، اقدامات خوبی در راستای اجرا و تکمیل طرح آبرسانی به شهر همدان انجام داده‌اند؛ گفت: با آغاز شرایط بحرانی آب در همدان، در کمتر از ۲ تا سه روز توانستیم یک وضعیت پایداری را در شهر همدان ایجاد کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، چند گزینه را برای جایگزینی و جبران ۴۰۰ لیتر در ثانیه از آب سد اکباتان، در نظر داریم؛ اضافه کرد: حفر ۲۰ حلقه چاه جدید، اضافه شدن ۶۰ چاه کشاورزی دیگر به مدار، اتصال چاه‌های قبلی و اضافه شدن منابع آبی از بالادست سد، از جمله راهکارهای جایگزینی آب سد اکباتان است.

به کارگیری ۳۷ تانکر آبرسانی برای روستاهای شهرستان همدان

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در راستای اضافه کردن آب چاه‌های روستاهای بالادست سد اکباتان، رضایت یکی از روستاها باقی مانده که با اضافه شدن منابع آبی آن بالغ بر ۲۵۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبرسانی شهر اضافه می‌شود؛ گفت: روستاهای کم‌آب اطراف شهر نیز از طریق تانکر تأمین آب می‌شود که ۳۷ تانکر آبرسانی به روستاهای شهرستان همدان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این تانکرها از خروجی تصفیه خانه شهید بهشتی تغذیه و برای توزیع در بین مردم آبگیری می‌شوند، گفت: همراهی خوب مردم و مشارکت کشاورزان با در اختیار گذاشتن چاه‌های آب کشاورزی موجب شد وضعیت باثباتی را برقرار کنیم.

استاندار همدان ادامه داد: با همراهی، همدلی و همکاری مردم استان به‌ویژه کشاورزان گنج‌تپه، بهار، انصارالامام (ره)، خالق وردی، ده‌پیاز، جورقان و کبودرآهنگ که با نذر آب و در اختیار قرار دادن چاه‌های خود، بخش چشمگیری از کم‌آبی مردم را جبران کردند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه اقدام کشاورزان استان در کمک به مردم همدان در جریان کم‌آبی روزهای اخیر در قالب نذر آب، قابل ستایش و قدردانی است، عنوان کرد: همراهی همه مجموعه شورای تأمین، معاونان و دست‌اندرکاران این پروژه موجب شد تا شرایط بحرانی مدیریت شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تجاری‌سازی محصولات کشاورزی با راه‌اندازی مرکز پرتودهی گاما و الکترون دانشگاه ملایر