محموله کمک‌های خراسان شمالی به زائران اربعین ارسال شده است


محموله کمک‌های خراسان شمالی به زائران اربعین ارسال شده است

بجنورد- معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: محموله کمکی استان شامل ۱۰ تُن یخ و ۲۰ دستگاه پمپ خنک کننده، برای جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین به مرزهای کشور ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ناهیدی پیش از ظهر دو شنبه در ستاد اربعین خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی مرتبط به دستگاه خاصی نیست بلکه نیازمند همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: محموله کمکی شامل ۱۰ تُن یخ و ۲۰ دستگاه پمپ خنک کننده برای جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین به مرزهای کشور اعزام شد.

وی با اشاره به اهمیت ویژه اربعین، افزود: مردم جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به شرکت در پیاده روی اربعین هستند زیرا اربعین تمدن ساز برای اسلام و کنگره‌ای بزرگ برای جهان اسلام و شیعه است.

ناهیدی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای بازگشت امن زائران به خراسان شمالی اندیشیده شده است، گفت: مدیریت بازگشت زائران از کربلای معلی امر بسیار مهمی است که حتماً باید به آن توجه شود.

ناهیدی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمارها ۷۶ درصد زائران استان، مرز مهران را برای بازگشت به خراسان شمالی انتخاب کرده اند.

وی افزود: به زائران استان توصیه می‌شود بعد از انجام زیارت، بازگشت خود را منتهی به روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریور نکنند زیرا با ترافیک گسترده در جاده‌ها مواجه خواهند شد.

ناهیدی گفت: همچنین زائران بعد از انجام زیارت از حضور در دیگر شهرهای عراق خودداری کنند و به استان برگردند.


منتخب امروز


استاندار خراسان شمالی بر تکمیل پروژه های ورزشی استان تاکید کرد