استوریج HP، بهترین مدل ها کدام است


استوریج HP، بهترین مدل ها کدام است

شرکت اچ‌پی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات رایانه‌ای و شبکه در جهان است و یکی از محصولات اصلی این شرکت، تولید دستگاه‌های ذخیره‌سازی است.

در شرایطی که این شرکت استوریج‌های مختلفی را به بازار عرضه است، با این‌حال، برخی از آن‌ها عملکرد بهتری دارند که در این مقاله با تعدادی از آن‌ها به شکل اجمالی آشنا می‌شویم. برای اطلاع از قیمت خرید استوریج HP روی لینک کلیک کنید.

استوریج HP MSA 2062 16Gb Fibre Channel SFF Storage

استوریج MSA 2062 از محصولات رده بالا و ترکیبی شرکت اچ‌پی است که توانایی پشتیبانی از حافظه‌های حالت جامد و هارد دیسک‌های مبتنی بر رابط‌های SAS و SATA را دارد و نرخ عملیات ورودی و خروجی آن IPOS برابر با 325000 است. این استوریج توانایی پشتیبانی از 24 ترابایت حافظه جانبی را در قالب هارد دیسک‌های نوغ LFF دارد. کنترلرهای هوشمند این استوریج به آن اجازه می‌دهند تا در ارتباط با فعالیت‌هایی مثل قرینه‌سازی یکپارچه داده‌ها بهترین عملکرد را داشته باشد. طراحی دو کنترلر active/active تضمین می‌دهد که عملیات ورودی و خروجی با بالاترین کیفیت و سرعت ممکن انجام می‌شود و هنگامی که کنترلر خراب شود، دسترسی به اطلاعات وجود خواهد داشت. همچنین، امکان پیکربندی استوریج در وضعیت active/passive و حالت single pool نیز وجود دارد. لازم به توضیح است که ذخیره‌‌ساز اچ‌پی در گروه استوریج‌های نسل ششم این شرکت قرار می‌گیرد. این سری از سن استوریج‌ها قابلیت اتصال به شبکه SAN را با پروتکل های کانال فیبر و ISCSI دارند. همچنین، می‌توان آن‌ها را به شکل مستقیم به سرور با استفاده از پروتکل SAS متصل کرد. در این نسل، اچ‌پی سه محصول HPE MSA 1060، HPE MSA 2060 و HPE MSA 2062 را روانه بازار کرده است که تفاوت بین این استوریج‌ها در پشتیبانی از تعداد دیسک‌ها و میزان حافظه اصلی کنترلر است. به طوری کلی استوریج‌های این سری به دلیل معماری اکتیو کنترلرهای دوگانه (Dual hot-swappable active/active controllers)، هیبریدی بودن، پشتیبانی از معماری بلوک‌محور و پشتیبانی از پروتکل‌های SAS، FC و ISCS و غیره مورد توجه شرکت‌ها قرار دارند.

استوریج HPE MSA 2050 SAN DC LFF Storage

HP MSA 2050 یکی دیگر از استوریج‌های قدرتمند شرکت اچ‌پی است که در گروه نسل پنجم استوریج‌های این شرکت قرار دارد. این استوریج در مقایسه با نسل بعدی خود قیمت کمتری دارد و در گروه استوریج‌های سطح متوسط HP قرار می‌گیرد. این سری از سن استوریج‌های شرکت اچ‌پی نیز قابلیت اتصال به شبکه SAN را از طری پروتکل‌های FC و ISCSI دارند. هرچند امکان اتصال مستقیم آن‌ها به میزبان‌ها از طریق پروتکل SAS نیز وجود دارد. اچ‌پی در این نسل سه استوریج HPE MSA 1050، HPE MSA 2050 و HPE MSA 2052 را روانه بازار کرده است. استوریج‌های این سری نرخ عملیات ورودی و خروجی 200000 IOPS را دارند که همین مسئله آن‌ها را به گزینه مناسبی برای میزبانی بانک‌های اطلاعاتی تبدیل کرده است. استوریج 2050 توانایی پشتیبانی از هارد دیسک‌ها و حافظه‌های حالت جامد 2.5 و 3.5 اینچی را داراست. این استوریج دو یونیتی مجهز به دو کنترلر است که امکان پیکربندی آن‌ها متناسب با نیازهای کاری وجود دارد. شاسی LFF از حداکثر 12 دیسک 3.5 اینچ در ظرفیت‌های 4 تا 14 ترابایت پشتیبانی می‌کند. البته، اگر به دنبال سرعت بیشتر هستید بهتر است از حافظه‌های حالت جامد استفاده کنید. لازم به توضیح است که درگاه ارتباطی 16 گیگابیتی کانال فیبر به استوریج اجازه می‌دهند به بهترین شکل با شبکه‌های SAN یکپارچه شوند.

استوریج HP، بهترین مدل ها کدام است

استوریج HP MSA 1050 10GbE iSCSI Dual Controller LFF Storage

سن استوریج HPE MSA 1050 یکی دیگر از اعضای خانواده نسل پنجم سن استوریج‌های شرکت اچ‌پی است. می‌توانید این استوریج را به یک مخزن واحد برای میزبانی اطلاعات کسب و کار اختصاص دهید و در مقابل، بارهای پردازشی را به سرور منتقل کنید. به بیان دقیق‌تر، به جای آن‌که سرور را به مکانی برای میزبانی اطلاعات تبدیل کنید، می‌توانید استوریج را به سرور متصل کنید تا به عنوان یک درایو محلی در سیستم عامل ویندوز سرور شناخته شود. سن استوریج فوق در مقایسه با نمونه‌های مشابه افت قیمت خوبی داشته، طراحی کاربرپسندی دارد، انعطاف‌پذیر است و به بهترین شکل به نیازهای کسب و کارهای کوچک تا متوسط پاسخ می‌دهد. این استوریج توانایی پشتیبانی از هارد دیسک‌ها و حافظه‌های حالت جامد 2.5 و 3.5 اینچی را دارد. استوریج HPE MSA 1050 SFF توانایی پشتیبانی از حداکثر 24 دیسک 2.5 اینچ (SFF) را دارد و به کاربران اجازه می‌دهد از دیسک‌های 2 ترابایتی روی آن استفاده کنند. درگاه ارتباطی 10Gb iSCSI SFP مبتنی بر پروتکل ISCSI اجازه می‌دهد به پهنای باندی فراتر از یک گیگابیت بر ثانیه دسترسی پیدا کنید. روی هر کنترلر HPE MSA 1050 تعداد 2 عدد پورت 10Gb iSCSI SFP وجود دارد تا مشکلی بابت اتصال میزبان‌ها به استوریج وجود نداشته باشد.

استوریج HPE MSA 2060 SAS 12G 2U 12-disk LFF

از استوریج‌های قدرتمند و انعطاف‌پذیر اچ‌پی است که مراکز داده علاقه خاصی به آن دارند. همین مسئله باعث شده تا به یکی از استوریج‌های پر فروش بازار تبدیل شود. استوریج HPE MSA 2060 SAS 2U R0Q39A که در گروه محصولات اقتصادی قرار می‌گیرد توانایی پشتیبانی از 12 عدد هارد دیسک LFF با سرعت انتقال 12 گیگابیت بر ثانیه را دارد. این استوریج دو یونیتی ویژگی‌های شاخص و سطح بالایی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد مانند:

  • پشتیبانی از فناوری‌های iSCSI و کانال فیبر
  • پشتیبانی از 12 عدد هارد دیسک
  • طراحی رکمونت دو یونیتی
  • دو کابل miniSAS HD
  • سازگاری کامل با میزبان‌ها و...

استوریج HP، بهترین مدل ها کدام است

انکلوژر اچ‌پی D3600

اگر قصد پیاده‌سازی یک مکانیزم ذخیره‌سازی مقرون به صرفه و اقتصادی را دارد، پیشنهاد ما d3600 است. این استوریج راهکاری یکپارچه برای ذخیره‌سازی اطلاعات در اختیار کسب‌وکارهای کوچک و متوسط قرار می‌دهد. این استوریج مزایای درخشانی در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد که استقرار در رک، زمان تاخیر کم در دسترسی به اطلاعات، آماده‌سازی حفاظت از داده‌ها با پشتیبانی از اصل افزونگی، پشتیبانی از انواع دیسک‌‌های مبتنی بر رابط‌های SAS و SATA به همراه حافظه‌های حالت جامد، پشتیبانی از رابط‌های SAS با نرخ انتقال 12 گیگابیت بر ثانیه، پشتیبانی از سرورهای پرولیانت نسل هشتم و نهم و ... اشاره کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مایکروسافت سرفیس پرو 10 با نمایشگر اولد 120 هرتزی رسما معرفی شد