اسرائیل آمادگی خود را برای اجرای مرحله اول طرح مصر برای غزه اعلام کرد


اسرائیل آمادگی خود را برای اجرای مرحله اول طرح مصر برای غزه اعلام کرد

دولت اسرائیل آماده است تا در مورد اجرای مرحله اول طرح مصر برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل در نوار غزه گفتگو کند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به دانی دانون، نماینده پارلمان از حزب لیکود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و نماینده دائم سابق این کشور در سازمان ملل منتشر کرده است.
این روزنامه اشاره می کند، مرحله اول این طرح شامل آزادی گروگان های اسرائیلی جنبش رادیکال فلسطینی حماس در ازای آزادی زندانیان فلسطینی است. دانون گفت: "مرحله اول این است که ما بحث درباره آنچه را که می‌خواهیم درباره اش مذاکره کنیم، آغاز کنیم".
وی خاطرنشان کرد که آمادگی اسرائیل برای اجرای طرح مصر به دلیل "نگرش جدی آن به هر فرصتی که امکان آزادی گروگان ها را بدهد" است. با این حال، این نماینده پارلمان تاکید کرد که دولت اسرائیل اجازه هیچ گونه مشارکت حماس در آینده این منطقه را نخواهد داد. دانون گفت: "ما به شدت مخالف این هستیم که حماس بخشی از هرگونه توافق آینده در غزه باشد.
پیش از این عبدالحافظ نوفل سفیر فلسطین در روسیه گفته بود که فلسطین از پیشنهاد مسکو برای برگزاری کنفرانس صلح با مشارکت سازمان های بین المللی حمایت می کند. به گفته وی، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، اتحادیه کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی باید در این بحث شرکت کنند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روانشناسی زرد چیست؟