استقبال قابل‌توجه اروپایی‌ها از خودروهای شاسی‌بلند در سال 2023


استقبال قابل‌توجه اروپایی‌ها از خودروهای شاسی‌بلند در سال 2023

آمار فروش سال ۲۰۲۳ اروپا نشان می‌دهد خریداران این قاره استقبال قابل‌توجهی از خودروهای شاسی‌بلند به عمل آورده‌اند. سرانجام پیش‌بینی‌هایی که قبلاً توسط کارشناسان انجام شده بود به واقعیت پیوست. همه می‌دانیم که خودروهای شاسی‌بلند در سراسر دنیا...

آمار فروش سال ۲۰۲۳ اروپا نشان می‌دهد خریداران این قاره استقبال قابل‌توجهی از خودروهای شاسی‌بلند به عمل آورده‌اند.

استقبال قابل‌توجه اروپایی‌ها از خودروهای شاسی‌بلند در سال 2023

سرانجام پیش‌بینی‌هایی که قبلاً توسط کارشناسان انجام شده بود به واقعیت پیوست. همه می‌دانیم که خودروهای شاسی‌بلند در سراسر دنیا محبوبیت زیادی دارند و حتی در بازار آمریکا پرفروش‌تر از برخی محصولات دیگر از جمله وانت پیکاپ ها ظاهر شده‌اند. همین موضوع درباره بازار اروپا نیز صدق می‌کند اما در بازارهای قاره همیشه‌سبز سهم شاسی بلندها به رقم بی‌سابقه‌ای رسیده است. شاسی بلندها نه تنها محبوب‌ترین کلاس خودرویی اروپا در سال ۲۰۲۳ بوده‌اند بلکه میزان فروش آن‌ها از میزان فروش کل کلاس‌های دیگر بیشتر شده است.

استقبال قابل‌توجه اروپایی‌ها از خودروهای شاسی‌بلند در سال 2023

تخمین‌های فروش سال قبل چنین چیزی را تائید می‌کردند و هم‌اکنون نیز با انتشار داده‌های رسمی باید گفت خودروهای شاسی‌بلند سهمی بیش از ۵۰ درصد کل فروش خودروهای جدید قاره اروپا را به خود اختصاص داده‌اند. در واقع سهم ۵۱ درصدی این محصولات بیشتر از کل فروش سدان ها، وانت پیکاپ ها، استیشن‌ها و هاچبک های قاره اروپا در سال ۲۰۲۳ بوده است. این میزان فروش رشد ۱۹ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد و یکی از اصلی‌ترین دلایل آن را نیز می‌توان استقبال از تسلا مدل Y دانست که توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروی سال ۲۰۲۳ اروپا را به خود اختصاص دهد. شایان ذکر است فروش مدل Y در اروپا ۸۵ درصد رشد داشته است.

استقبال قابل‌توجه اروپایی‌ها از خودروهای شاسی‌بلند در سال 2023

تا همین چند سال پیش خودروهای هاچبک حرف اول را در اروپا می‌زدند اما هم‌اکنون شاسی بلندهای کوچک بازی را به سود خود تمام کرده‌اند. اتوموتیو نیوز اروپا می‌گوید خودروهای کوچک و کامپکت موردبحث بیشترین طرفدار را دارند و به فروش ۴.۱ میلیون دستگاه رسیده‌اند. البته داده‌ها حکایت از آن دارند که شاسی بلندهای لوکس با رشد فروش ۳۱ درصدی و رسیدن به آمار ۸۴۳,۹۳۹ دستگاهی بیشترین میزان جهش فروش در سال قبل را به خود اختصاص داده‌اند. با توجه به عملکرد مثبت اکثر برندهای لوکس در سال قبل چنین چیزی قابل‌انتظار بوده است.

استقبال قابل‌توجه اروپایی‌ها از خودروهای شاسی‌بلند در سال 2023

اگرچه تسلا از موفقیت مدل Y حداکثر لذت را می‌برد اما این خودرو پرفروش‌ترین محصول بازار آمریکا نیست و با اینکه خودروهای شاسی‌بلند در این کشور درخشان‌تر از وانت پیکاپ ها ظاهر شده‌اند اما وانت‌های فول سایز هنوز هم طرفداران زیادی دارند. در آمریکا فورد سری F به مدت چندین دهه حرف اول را در لیست فروش می‌زند و این خانواده در سال قبل به فروش ۷۵۰,۷۸۹ دستگاهی رسیده که حاکی از رشد ۱۴.۸ درصدی است. شورولت سیلورادو با فروش ۵۵۵,۱۴۸ دستگاه در رده دوم قرار گرفته و مقام سوم فروش هم به رم با ۴۴۴,۹۳۶ دستگاه رسیده است. محبوب‌ترین شاسی‌بلند آمریکا در رده چهارم قرار دارد اما این خودرو محصول تسلا نیست. ما درباره تویوتا راو ۴ صحبت می‌کنیم که فروش ۴۳۴,۹۴۳ دستگاهی داشته است. مقام پنجم هم به تسلا مدل Y با فروش ۴۰۳,۹۸۷ دستگاهی می‌رسد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی دو نسخه ویژه برای خداحافظی با جگوار F-Pace