گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین


گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین

اکسلانتیکس ET یک شاسی‌بلند الکتریکی لوکس و بزرگ است که ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در حاشیهٔ نمایشگاه خودروی پکن، چری امکان ملاقات رسانه‌های خودرویی ایرانی را با محصولات مختلف خود فراهم کرده است. یکی از این...

اکسلانتیکس ET یک شاسی‌بلند الکتریکی لوکس و بزرگ است که ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین

گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین

در حاشیهٔ نمایشگاه خودروی پکن، چری امکان ملاقات رسانه‌های خودرویی ایرانی را با محصولات مختلف خود فراهم کرده است. یکی از این خودروها، شاسی‌بلند پرچم‌دار الکتریکی اکسلانتیکس ET از برند لوکس اکسید است. پیش‌فروش این خودرو حدود دو هفته پیش در چین آغاز شده و محصول کاملاً جدیدی به‌حساب می‌آید. این خودرو در بازار چین با نام استرا ET عرضه می‌شود و نام اکسلانتیکس برای بازارهای بین‌المللی در نظر گرفته شده است. اولین سری این شاسی‌بلند در ماه ژانویه از خط تولید خارج شد.

گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین

اکسلانتیکس ET ابتدا به‌صورت تمام الکتریکی عرضه می‌شود اما بعداً نسخهٔ الکتریکی ژنراتوری آن‌هم ارائه خواهد شد. این ماشین با ۴,۹۵۵ میلی‌متر طول، ۱,۹۷۵ میلی‌متر عرض و ۱,۶۹۸ میلی‌متر، شاسی‌بلند بزرگی است که محورهای آن ۳,۰۰۰ میلی‌متر از هم فاصله دارند. اکسلانتیکس ET که روی پلت‌فرم الکتریکی سطح بالای E0X چری ساخته شده است، در جلو از دماغه‌ای بدون جلوپنجره با چراغ سراسری استفاده می‌کند. در قسمت جانبی دستگیرهای در مخفی را می‌بینیم که در خودروهای الکتریکی بسیار محبوب هستند درحالی‌که در عقب چراغ‌های سراسری جلب‌توجه می‌کنند.

گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین

گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین
گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین
گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین
گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین

اکسلانتیکس ET به ۳۰ سنسور و دو تراشهٔ Orin-X مجهز شده است تا توانایی‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته‌ای را برای رانندگی‌های شهری و بزرگراهی فراهم کند. در داخل خودرو هم نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی را می‌بینیم درحالی‌که بالای غربیلک فرمان دو پرهٔ مربعی شکل هم صفحه آمپر دیجیتالی نسبتاً کوچکی جای گرفته است. تهویه، گرم‌کن و ماساژور صندلی‌ها، سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو، سانروف ۲۳۸ سانتی‌متر مربعی و سیستم پایش سلامت که توسط خود چری توسعه پیدا کرده است هم از دیگر ویژگی‌های داخلی اکسلانتیکس ET هستند. این سیستم بر ضربان قلب، فشارخون و دیگر علائم حیاتی سرنشینان نظارت می‌کند.

گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین
گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین
گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین
گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین
گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین
گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین
گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین
گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین

این شاسی‌بلند بزرگ به دو موتور الکتریکی در جلو و عقب مجهز شده است که به ترتیب ۲۴۵ و ۳۰۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. به لطف این نیرو، خودرو ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اکسلانتیکس ET همچنین اولین خودرویی است که از باطری‌های جدید LFP 2.0 Shenxing شرکت CATL استفاده می‌کند. این باطری‌ها طی آزمایش در سرمای شدید منفی ۲۰ درجهٔ سانتی‌گراد ظرف ۲۴ دقیقه از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ شده است. در شرایط عادی و دمای ۲۵ درجه بالای صفر نیز با ۱۰ دقیقه شارژ ۴۰۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اشیاء گمشده در تاکسی‌های تهران را چگونه بیابیم؟