ساختارسازی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر ضروری است


ساختارسازی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر ضروری است

شیراز- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: بسترسازی و ساختارسازی در جریان اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر امری بسیار ضروری و مهم است.


به گزارش خبرگزاری مهر، سلیمان مهدوی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: بستر سازی و ساختار سازی در جریان اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر امری بسیار ضروری و مهم می‌باشد.

سلیمان مهدوی ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بیان کرد: طبق فرموده قرآن کریم ۴ پایه اساسی برای تحقق حاکمیت اسلامی الزامی است: ۱-نماز ۲-زکات ۳-امر به معروف ۴-نهی از منکر، بطوریکه قوام بخش نماز و زکات، امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

وی در باب اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: ساماندهی یک حکومت بر عهده امر به معروف و نهی از منکر است. ما برای نماز مصوبه مجلس، تائیدیه شورای حل اختلاف قوا و یا تائیدیه شورای نگهبان نداریم ولی برای امر به معروف و نهی از منکر قانون مصوب مجلس و تائیدیه شورای نگهبان وجود دارد.

مهدوی خطاب به اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: آن چه را که در امر به معروف و نهی از منکر، قانون برای شما اولویت بندی کرده است حاکم نمایید، ما باید نسبت به خواسته های مردم عمل کنیم و منکراتی که موجبات نارضایتی مردم را فراهم اورده است شناسایی و پیگیری نماییم تا مردم به نظام اسلامی دلگرم شوند.

وی با توصیه به اهتمام بیشتر مسئولان واحدها و مراکز دانشگاهی به وظایف محوله در راستای اجرای هر چه بهتر امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر واحدهای دانشگاهی می‌بایست مشکلات خاص شورای دستگاه مربوطه را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتقال دهند تا ستاد در راستای رفع آن‌ها اقدام کند و باید بدانیم که بستر سازی و ساختار سازی در جریان اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر امری بسیار ضروری و مهم می‌باشد.

ساختارسازی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر ضروری است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: بیشتر کارهای فرهنگی که در دانشگاه انجام می‌شود دارای صبغه امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه مهم در کارهای پژوهشی، دانشجویی و آموزشی هم دیده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمید محمودیان، افزود: دانشگاه بخوبی در خصوص این فریضه مهم عمل کرده است و حضور استادان معارف و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای این استادان در حوزه تربیت و اخلاق اسلامی و ... از موارد مهمی است که با توجه به مشکلات مالی دانشگاه بطور مرتب برگزار می‌شود.

در ادامه هر یک از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه به بیان ایجاد راهکارها از قبیل ایجاد بستر فرهنگی مناسب، ایجاد راهکارهایی برای افزایش احتمال تاثیر امر به معروف و همچنین تشکیل یک کارگروه تحصصی و اتاق فکر در راستای هر چه بهتر اجرای این فریضه مهم در سطح واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پایان این جلسه مقرر شد دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نسبت به برگزاری منظم این ستاد و اجرایی کردن مفاد و مصوبات جلسه‌های برگزار شده در واحدها و مراکز دانشگاهی پیگری ویژه بعمل آورد و تمام تلاش و توان خود را بکار گیرد و در این راه نقش و کمک تک تک اعضای ستاد مهم و ضروری است.

کد خبر 4349340

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران