هاجیمه تاباتا کارگردان Final Fantasy 15، از استودیوی جدید خود می‌گوید


هاجیمه تاباتا کارگردان Final Fantasy 15، از استودیوی جدید خود می‌گوید

موضوع ترک کردن شرکت اسکوئر اینکس (Square Enix) توسط آقای هاجیمه تاباتا (Hajime Tabata)، یکی از اخبار مهم در چند وقت اخیر محسوب می‌شود اما ادامه راه برای تاباتا چگونه خواهد بود؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب‌سایت گیمشات همراه باشید. آقای هاحیمه تاباتا، کارگردان بازی Final Fantasy 15 بود که بیشتر بازی‌بازان و مردم، ایشان را با آن بازی شناختند....

موضوع ترک کردن شرکت اسکوئر اینکس (Square Enix) توسط آقای هاجیمه تاباتا (Hajime Tabata)، یکی از اخبار مهم در چند وقت اخیر محسوب می‌شود اما ادامه راه برای تاباتا چگونه خواهد بود؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب‌سایت گیمشات همراه باشید.

آقای هاحیمه تاباتا، کارگردان بازی Final Fantasy 15 بود که بیشتر بازی‌بازان و مردم، ایشان را با آن بازی شناختند. در حالی که اثر هاجیمه تاباتا به وسیله بازی‌بازان عادی و طرفداران همیشگی سری مورد توجه قرار گرفته بود و به موفقیت خود ادامه می‌داد و سازندگان پس از عرضه، پشتیبانی فوق‌العاد‌ه‌ای (با عرضه محتواهای جدید) از آن انجام دادند، اما مدتی پیش بود که طی یک خبر ناامید کننده اعلام شد که آفای هاجیمه تاباتا از شرکت اسکوئر اینکس و تیم سازنده بازی Final Fantasy 15 خداحافظی کرده است. پس از خداحافظی آقای تاباتا، محتواهای الحاقی باقی مانده بازی Final Fantasy 15 لغو شده و بازی‌بازان از رخ دادن این اتفاق بسیار ناراحت شدند.

حال، به تازگی آقای تاباتا در یک پخش زنده یا لایو استریم در نیکو نیکو حاضر شدند و بیشتر در مورد وضعیت خود و استودیوی جدیدی که تاسیس کرده‌اند، صحبت کردند. طبق اطلاعاتی که منتشر شده، استودیوی جدید آقای هاجیمه تاباتا، JP Games نام دارد و هم‌اکنون چند کارمند در آن مشغول به کار هستند اما آن‌ها هم‌اکنون در حال جست و جو برای یک دفتر مناسب هستند. استودیویی که تاباتا تاسیس کرده، کاملا مستقل است و از هیچ مکان و نهاد خاصی حمایت نشده و حتی درخواست کمک نیز نکرده است. با این که قرار است افراد جدیدی در استودیو جذب شوند، اما آقای تاباتا تاکید می کند که قصد دارد تا تعداد کارمندان را همینطور کم و اندک نگه دارد و تیم کوچک بماند.

آقای تاباتا در حال بررسی این موضوع است که آیا می‌تواند به صورت مستقل و با تیم کوچکی که در اختیار دارد، یک بازی AAA تولید کند یا خیر. او هم‌اکنون به چند ایده‌ برای ساخت بازی جدید خود فکر کرده اما از بازگو کردن آن‌ها طفره می‌رود. او این نکته را تایید می‌کند که بازی جدید قطعا به صورت مولتی پلتفرم خواهد بود و علاوه بر کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی، روی پلتفرم های موبایل نیز عرضه می‌‌شود.

در حالی که هاجیمه تاباتا قصد دارد تا یک بازی AAA و در مقیاس بزرگ بسازد اما او نمی‌خواهد افراد زیادی را استخدام کرده و آن ها را در یک مکان جمع کند. با این که او برروی بازی Final Fantasy 15 که یک نقش آفرینی شبه مدرن است کار کرده، اما قصد دارد تا راهی که بازی‌ها توسعه می‌یابند را تغییر دهد. تاباتا توضیح می‌دهد که در یک روند توسعه معمولی و عادی، زمانی که فشار کار زیاد می‌شود، مشکلاتی در زمینه کمبود کارمند و پرسونل به وجود می‌آید. با این که استفاده از منابع خارجی یک راه و امکان است، اما این کار باعث می‌شود تا مقیاس پروژه بزرگتر شود. قبل از این که تاباتا مجموعه اسکوئر اینکس را ترک کند، قرار بود تا یک سیستم بر پایه کلود (فناوری ابری) را امتحان کند بنابراین او قصد دارد تا روش و روند توسعه بازی‌ها را پیش از این که خودش یک بازی تولید کند، تکامل ببخشد.

آقای هاجیمه تاباتا به موضوع مهمی اشاره می‌کند که شاید بسیاری از بازی‌بازان به دنبال فهمیدن آن هستند. تاباتا توضیح می‌دهد که او هیچگاه توسط اسکوئر اینکس کنار گذاشته نشد و استعفای او، نتیجه‌ی رابطه بد بین او و شرکت نبوده است. او همچنین اعلام می‌کند که بین لغو شدن محتواهای الحاقی باقی مانده برای بازی Final Fantasy 15 و خروج او از تیم سازنده، هیچ ارتباطی وجود نداشته است. تاباتا با میل و خواسته خود از شرکت خارج شده و برای انجام این کار هم دلایل خاص خود را داشته است. او می‌خواسته تا هر چیزی که دوست دارد را بسازد و تولید کند و مسیر خود را کاملا مستقل انتخاب کند.

با تمام این تفاسیر، آقای تاباتا نسبت به لغو شدن محتواهای الحاقی باقی مانده بازی Final Fantasy 15 بسیار ناامید و ناراحت شده است و برای طرفدارانی که منتظر محتوای جدید برای بازی بودند، ابزار تاسف می‌کند.

نظر شما در مورد صحبت‌‌های آقای هاجیمه تاباتا و بازی‌ آینده تیم او چیست؟

منبع

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
هاجیمه تاباتا کارگردان Final Fantasy 15، از استودیوی جدید خود می‌گوید

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گزارش ویدیویی زومجی از رویداد تخصصی کافه گیمز 3 و اختتامیه کژوال کمپ