انبار احتکار پیاز در مهاباد کشف شد


انبار احتکار پیاز در مهاباد کشف شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: انبار حاوی 50 تن پیاز احتکار شده توسط بازرسان در این شهرستان شناسایی و کشف شد.

محمد جهین روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار مواد غذایی در یک انبار در روستای «گوگ تپه» موضوع در اسرع وقت در دستور کار بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و همکاران تعزیرات حکومتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بازرسی از این محل ۵۰ تن پیاز احتکار شده به ارزش بالغ بر ۲ میلیارد ریال کشف شد.

وی با بیان اینکه اطلاعات این انبار در سامانه ثبت انبارها ثبت نشده بود، اضافه کرد: طبق دستورالعمل‌های صادره، مسوولان انبارها باید هر ماه نسبت به ثبت اطلاعات انبارها با توجه به فرمت جدید اقدام کرده و اداره صنعت و معدن شهرستان نیز برای راستی آزمایی این اطلاعات نظارت کند.

جهین اظهار داشت: پرونده تخلف واحد مذکور پس از تشکیل و کسب نظریه کارشناسی جهت صدور رأی نهایی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اضافه کرد: احتکار پیاز در گران شدن قیمت پیاز در بازار تاثیر خواهد گذاشت و بر این اساس شناسایی و کشف انبارهای احتکار در همه موارد در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف و انبارهای احتکار کالا با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و موارد را گزارش کنند.

احتکار اقلام مورد نیاز مردم توسط عده‌ای سودجو از جمله مشکلات این روزهای کشور به شمار می‌رود و رصد اقلام موجود در انبار می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند.

۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در مهاباد فعالیت می‌کند؛ این شهرستان با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

1273 نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شدند/فوت 21 بیمار