کتاب عبدالرزاق سنهوری با تلاش نویسندگان سقزی ترجمه و چاپ رسید


کتاب عبدالرزاق سنهوری با تلاش نویسندگان سقزی ترجمه و چاپ رسید

سنندج - ایرنا - کتاب «عبدالرزاق سنهوری» با ترجمه علیرضا شریفی استادیار دانشگاه پیام‌نور سقز و هادی عزیزی دانشجوی دکترای ادبیات عرب دانشگاه علامه طباطبایی از نویسندگان سقزی و همچنین کتاب رهایی اسیر از فاطمه امینی در سقز چاپ و در بازار نشر عرضه شد.

کتاب «عبدالرزاق سنهوری» (شرح احوال و آثار)، نوشته دسمیر دحروج با ترجمه علیرضا شریفی استادیار دانشگاه پیام‌نور سقز و هادی عزیزی دانشجوی دکترای ادبیات عرب دانشگاه علامه طباطبایی و از نویسندگان سقزی منتشر شده است.

براساس مقدمه کتاب، عبدالرزاق احمد سنهوری، یکی از مشهورترین قطب های فقه و حقوق در جهان عرب است، وی در ۱۱ اوت ۱۸۹۵ در اسکندریه به دنیا آمد و ٢١ اکتبر در سال ١٩٧١ فوت کرد.

سهنوری از نوابغ عصر خود و چهره ای ماندگار و تاثیرگذار در عرصه علم حقوق در کشورهای اسلامی همچون، مصر، عراق، لیبی و چند کشور دیگر است، وی در تدوین و تصویب قوانین بسیاری از این کشورها نقش اساسی داشته و تعداد زیادی از آنها در حال حاضر نیز در این کشورها اجرا می شود.

علاوه بر آن سهنوری دارای تالیفات متعددی است که منبع و مرجع تحقیق در آثار علمی کشورهای اسلامی مانند مصر و ایران بوده و در تحقیقات علمی، آرای حقوقدانان و همچنین پایان نامه های دوره های ارشد و دکتری مورد استفاده قرار می گیرد.

براین اساس زندگی نامه و شرح احوال و آثار وی به فارسی ترجمه شده تا این شخصیت برجسته بهتر به جامعه حقوقی و علاقه مندان این حوزه معرفی گردد.

کتاب فوق توسط انتشارات مهر کلام روانه بازار نشر شده و هم اکنون در دسترس علاقمندان به این حوزه است.

کتاب عبدالرزاق سنهوری با تلاش نویسندگان سقزی ترجمه و چاپ رسید

کتاب «رهای اسیر» نوشته فاطمه امینی به چاپ رسید

کتاب «رهای اسیر» اثر نویسنده جوان سقزی، فاطمه امینی پس از تالیف و انتشار در اختیار اهالی فرهنگ و ادب قرار گرفت.

این کتاب داستانی رئالیستی است که با زبان و بیانی ساده و روان به نگارش در آمده است، این کتاب بازگوی مصایب و مشکلات زنان منطقه بوده که براساس داستانی واقعی در یکی از روستاهای اطراف سقز در گذشته نوشته شده است.

مصایب و مشکلات این کتاب یکی از هزاران مورد ستم دیدگی قشر جوان این دیار است، که نویسنده جوان، خود مدتی با مقتوله یا قهرمان داستان بوده و از مشکلات و گرفتاری های دوست خود با خبر می باشد.

راوی داستان در جای جای کتاب نقش قهرمان و راوی را که خود نویسنده می باشد به زبان قلم و تصویر می کشد و از درماندگی های زنانی که در خانواده های متعصب و مرد سالار هستند آنگونه که دیده و شنیده داستان را باز گو می کند.

فاطمه امینی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پیام‌نور سقز بوده که صاحب دلنوشته و مطالبی در رسانه های محلی نیز می باشد.

این اثر، توسط انتشارات ناوند شهرستان بانه و با مقدمه دکتر عبداله لطیف پور، چاپ و روانه باز شده است و هم اکنون در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان