نخستین محموله انسولین قلمی دراستان بوشهر توزیع شد


نخستین محموله انسولین قلمی دراستان بوشهر توزیع شد

بوشهر- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: به تازگی نخستین محموله انسولین قلمی مورد نیاز در استان وارد و در اختیار داروخانه‌های منتخب برای توزیع قرار گرفته است.

دکتر یحیی رضایی روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است در این هفته محموله دوم انسولین مورد نیاز در استان بوشهر توزیع شود.

وی بیان کرد: براین اساس تلاش می‌شود تا هفته آینده روال عادی توزیع انسولین در استان بوشهر انجام شود.

رضایی تاکید کرد: هرچند مردم به دلیل راحت مصرف شدن انسولین قلمی رغبتی به استفاده از انسولین داخلی ندارند اما در زمان حاضر این نوع انسولین به اندازه کافی در داروخانه‌ها وجود دارد و مشکلی دراین خصوص وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص واکسن آنفلوآنزا در این استان گفت: مرحله نخست این واکسن معادل ۶ هزار دوز مربوط به معاونت بهداشتی در استان توزیع و در اختیار افرادی که دارای پرونده بهداشتی هستند از جمله زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه ای، افرادی که پیوند عضو شده اند و کارکنان بهداشت و درمان که در معرض خطر هستند به صورت رایگان قرار می‌گیرد.

رضایی اضافه کرد: افزون براین سازمان نظام پزشکی استان برای پزشکان، داروساز و دندانپزشکان که زیر مجموعه آنهاهستند نیز سهمیه ای درخواست و توزیع شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: تاکنون محموله دوم واکسن آنفلوآنزا که باید در اختیار مجموعه بخش خصوصی و داروخانه‌ها قرار گیرد نه تنها در استان بوشهر بلکه در سراسر کشور هنوز توزیع نشده که به محض دریافت توزیع می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...