دولت و مجلس زمینه از بین رفتن بستر فساد را فراهم کنند


دولت و مجلس زمینه از بین رفتن بستر فساد را فراهم کنند

گرگان - ایرنا - رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ضرورت تحقق اهداف انقلاب از جمله عدالت گفت: مجلس و دولت در مسیر قانون‌گذاری و اجرای آن باید زمینه از بین رفتن بستر فساد را به طور کامل فراهم کنند.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان روز سه شنبه در جلسه شورای قضایی گلستان اظهار داشت: مبارزه با فساد به عنوان یکی از راه‌های برقراری عدالت، رویکرد اساسی قوه قضاییه بوده و در مسیر تحقق آن هراسی از حاشیه‌سازی‌ها وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گلستان وی با اشاره به رویکردهای جدید قوه قضاییه افزود: ورود دستگاه قضایی به بخش حقوق عامه، مبارزه با فساد و کمک به واحدهای تولیدی مورد اقبال مردم قرار گرفته است.

وی گلستان را از استان‌های پیشرو در مبارزه با فساد دانست و گفت: تعامل بین دادگستری، سازمان بازرسی و سایر اعضای شورای قضایی از عوامل مهم کسب موفقیت گلستان در مبارزه با فساد است.

رییس کل دادگستری گلستان هم در این جلسه گفت: از زمان تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در سه سال قبل تاکنون مشکل ۵۴۷ واحد صنعتی برطرف شده و ۳۷ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل با ظرفیت هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی به چرخه تولید بازگشت.

هادی هاشمیان همچنین به خدمات انجام شده برای کاهش جمعیت کیفری گلستان اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های تحقق این هدف صدور آرای جایگزین حبس است که برای رسیدن به آن امسال پنج هزار و صد رای جایگزین حبس صادر شد.

وی یادآور شد: همچنین امسال در مسیر مبارزه با فساد، اسناد واگذاری غیرقانونی ۴۷۰ هکتار زمین‌ به کارکنان قضایی در چند دهه قبل باطل و به منابع طبیعی بازگردانده شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!