استاندار کرمان خواستار اجرای مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی شد


استاندار کرمان خواستار اجرای مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی شد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: نباید در استان ثروتمند کرمان عده‌ای سیر و عده‌ای گرسنه باشند لذا مطالبه جدی از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دارم که طرح‌های توسعه متوازن و مسئولیت‌های اجتماعی خود را اجرا کنند.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند شامگاه شنبه در پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به فاصله طبقاتی فاحش در استان افزود: چه فایده که جیب من پر باشد و بانک‌های تهران و شهرهای دیگر را پر کنیم و حقوق چند میلیونی بگیرم اما در این استان برخی‌ها نان شب نداشته باشند.

وی با اشاره به سفر روز گذشته خود به مناطق شرقی استان، اظهار داشت: وارد یک روستایی شدم واقعا شب از غصه این مردم نخوابیدم چون مردم این روستا شام نداشتند بخورند، آب نداشتند بخورند، این روستا وسط جاده است و هیچ کدام از ما آنها را ندیدیم.

استاندار کرمان با اشاره به طرح معین‌های اقتصادی استاندار اسبق استان کرمان اظهار داشت: برخی از معین‌ها به خوبی عمل نکرده‌اند و این پذیرفته نیست عده‌ای سیر و عده‌ای گرسنه باشند.

وی افزود: استان کرمان دنیایی از ثروت است آن بار می‌شود و به بیرون می‌رود و دوباره تاکید می‌کنم طرح‌های توسعه متوازن خود را ارایه دهند و پول‌ها و دفاتر و مالیاتشان را به استان کرمان بیاورند و تا روزی که در استان باشم این موضوع را پیگیری می‌کنم.

زینی‌وند بیان داشت: آموزش صحیح به شرکت‌های اقتصادی استان برای حضور در بازار سرمایه ارائه شود متاسفانه در این چهارماه طرح روشنی از بنگاه‌های بزرگ استان ندیدم.

وی با قدردانی از صنایع فولادی و مسی استان به علت اقدامات توسعه‌ای در استان گفت: صادقانه بگویم این هنر نیست زیرا طرح توسعه‌ای چشم‌انداز ۱۰ سال برای تاثیرگذاری بر روند توسعه‌ای استان و کشور در این شرکت‌ها وجود ندارد و زنجیره‌ای که تعریف کرده‌اند، باعث افتخار است اما وقتی در استان نتوانستیم توازن ایجاد کنیم یعنی کار کافی انجام نشده است.

استاندار کرمان تاکید کرد: در حدود ۱۰ تا ۱۵ سال آینده سرمایه ملی که به صورت خام فروخته شده، یک ثروت نامتوازن در کشور ایجاد کرده و یک استان به خاک سیاه نشسته و چشم انداز استان اکنون این است.

وی افزود: بخش خصوصی باید پول، تکنولوژی و بازار سرمایه‌ای که در اختیار خود دارد را با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان، طرح‌های در زیر سایه صنعت فولاد برای مناطق توسعه نیافته استان تعریف کند که تاکنون چنین طرح‌های اجرا نشده است.

استاندار کرمان تاکید کرد: اکنون مطالبه داریم که شرکت‌های بزرگ طرح‌های توسعه‌ خود با رویکرد توسعه متوازن و استفاده تجربی از بازار سرمایه را ارائه کنند و نباید سرمایه‌گذاری تنها در حوزه‌های صنعت فولادی باشد.

وی افزود: مسئولان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در جلسات استان شرکت کنند که علاوه بر طرح فعالیت‌ها، از مشکلات مدیران بخش خصوصی آگاهی یابند.

وی ادامه داد: برخی بخش‌های اقتصادی در استان مغفول مانده باید در استان فعال شوند و این بخش‌ها بسیار کم ریسک و پردرآمد هستند و در حوزه توسعه متوازن بخشی اتفاقات خوبی در استان در حال رخ دادن است لذا فضای استان برای استقبال سرمایه‌گذاران از این طرح‌ها آماده شود.

زینی‌وند تصریح کرد: در کارگروه زیرساخت‌ها درپی تدوین چشم انداز زیرساخت‌های اساسی مانند راه، آب، گاز و برق و همچنین رفع چالش‌های حوزه لجستیک و بندر خشک هستیم که باتوجه به ظرفیت بندر چابهار که در آینده یکی از بنادر درجه نخست دنیا خواهد شد حتما استان کرمان با این بندر ارتباط برقرار کند.

وی یادآور شد: باید با احداث راه‌های ارتباطی زمینی و ریلی به صورت مستقیم و با کاهش مسافت به دریای عمان برسیم لذا محورهای مطالعاتی در این زمینه محور ریلی بم - جیرفت - جاسک و محور ریلی ریگان – ایرانشهر - چابهار است که دولت‌های بعدی لاجرم این را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اجرا خواهند کرد.

وی افزود: باید آینده ۱۰ سال استان روشن باشد لذا باید زیرساخت‌های آب و برق و راهها را تکمیل کنیم و منظور ما از زیرساخت برق این است که کرمان علاوه بر تامین برق مورد نیاز خود به استان‌های دیگر نیز برق صادر کند.

استاندار کرمان افزود: منظور ما از آب این است که اگر مقرر است این استان صنعتی شود باید آب آن از طریق انتقال آب تامین کرد و باتوجه به اینکه اراده مقام معظم رهبری و رییس جمهور بر انتقال آب است باید مسایل و مشکلات انتقال آب را حل کنیم .

وی با بیان اینکه وزارت نیرو رسالت خود را در برخی طرح ها به صورت دقیق انجام نمی‌دهد افزود: انتقال آب دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی که حدود سه سال مصوب شده اما وزارت نیرو سازکار تضمین خرید این آب را تعریف نکرده است.

وی اضافه کرد: کتاب فرصت سرمایه گذاری در استان کرمان تدوین شود و با سند آمایش سرزمینی استان تطابق یابد و با بروزرسانی مداوم در تمامی نقاط دنیا در دسترس باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟