کم‌کاری 50 تا 59 ساله‌های استان مرکزی در دریافت واکسن/نوبت به صنایع رسید


کم‌کاری 50 تا 59 ساله‌های استان مرکزی در دریافت واکسن/نوبت به صنایع رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک، از آغاز واکسیناسیون پرسنل و کارگران صنایع استان مرکزی خبر داد.

یاسر قربانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه واکسیناسیون صنایع اخیرا آغاز شده است، افزود: براساس مذاکرات صورت گرفته بین مدیران صنایع و مرکز بهداشت، مقرر شد که تمامی شاغلین صنایع واکسینه شوند.

وی با اشاره به اینکه صنایع بزرگ استان همچون واگن پارس، آلومرول، آذرآب و ... مراکزی تجمیعی مانند مراکز واکسیناسیون فعال در سطح شهر راه اندازی کردند، گفت: واکسیناتورهای دانشگاه در این مراکز مستقر شده اند و هر صنعت پرسنل خود را برای دریافت واکسن به مراکز راهنمایی می کند.

قربانی بیان کرد: برای صنایع کوچک نیز راهکاری دیگر در نظر گرفته شده است، به طوری که مدیران صنایع کوچک استان می توانند طی مکاتبه با مرکز بهداشت، پرسنل و تعداد نفرات را معرفی کنند و سپس پرسنل صنایع از طریق مرکز بهداشت به مراکز واکسیناسیون سطح شهر معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود ظرف دو هفته آینده پرسنل صنایع کوچک و بزرگ استان واکسینه شوند، گفت: اگر صنعتی در این پروسه مغفول مانده است حتما با مرکز بهداشت مکاتبه داشته باشند تا جامعه کارگری استان که شمار زیادی را در برمی گیرد واکسینه شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه استان هیچ کمبودی درخصوص واکسن کرونا ندارد، گفت: تاکنون سطح دپوی واکسن در استان به خوبی روزهای اخیر نبوده است و وضعیت بسیار خوبی حاکم است، قطعا با مراجعه هر فردی با هر شرایطی به مراکز واکسیناسیون، کار تزریق انجام می شود و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی برای مدیریت و کنترل بیماری، تزریق واکسن بهترین گزینه است، مردم به هیچ عنوان به برخی شایعات، ویدئوها، کمپین ها و مخالفت ها با تزریق واکسن توجهی نداشته باشند چراکه این رفتارها قطعا سلامت جامعه را در خطر قرار می دهد.

قربانی گفت: در حال حاضر با مراجعه به مراکز درمانی شاهد بستری افراد کمتر از ۶۰ سال در بخش ها یا ICU هستیم، دلیل شرایط کنونی این است که افراد بالای ۶۰ سال به لحاظ تزریق واکسن پوشش حداکثری حدود ۹۰ درصدی داشته اند و این امر مرگ و میر یا موارد بدحال این سنین را به شکل محسوسی کاهش داده است، اما متاسفانه در رنج سنی ۵۰ تا ۵۹ سال علیرغم تصورات، استقبال خوبی از واکسن صورت نگرفته است، انتظار می رفت گروه سنی مذکور تا ۸۰ درصد واکسینه شوند، اما تاکنون ۵۰ درصد اقدام به دریافت واکسن کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی مردم حتما باید نسبت به تزریق واکسن ترغیب شوند، افزود: اگر استقبال مردم بالا باشد ظرفیت افزایش مراکز واکسیناسیون و حتی راه اندازی مراکز شبانه روزی در استان مهیاست، محدودیتی در میزان واکسن و محل تزریق واکسن وجود ندارد و تنها کافی است که مردم همکاری بیشتری داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: البته طی دو روز گذشته استقبال خوبی از سوی مردم برای تزریق واکسن را شاهد بودیم، دو روز پیش رکورد تزریق واکسن در استان شکسته شد به طوری که فقط در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به غیر از ساوه و خمین ۱۶ هزار ۵۰۰ دوز واکسن تزریق شد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟