پایش و کنترل بازار سیستان و بلوچستان با همکاری 40 تیم بازرسی


پایش و کنترل بازار سیستان و بلوچستان با همکاری 40 تیم بازرسی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با هدف کنترل بازار و تثبیت قیمتها در سطح استان تعداد 40 تیم با همکاری نیروهای داوطلب بسیجی سازماندهی شده و بازرسان دستگاه‌های متولی تا پانزدهم فروردین سال آینده نسبت به بازرسی و نظارت بر نحوه توزیع و تثبیت قیمت کالاهای اساسی اقدام می کنند.

مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در بحث میوه شب عید امسال میزان ۴۵۰ تن میوه شامل ۲۵۰ تن سیب و ۲۰۰ تن پرتقال با قیمت مصوب در مراکز عرضه مشخص شده و از سوی سازمان تعاون روستایی توزیع آن در سطح استان آغاز شده است.

شجاعی افزود: با هدف ایجاد و حفظ آرامش و نظارت بر بازار عرضه کالاهای اساسی از جمله مرغ ،گوشت، تخم مرغ، میوه، نان، روغن، برنج و غیره در سطح استان طرح نظارتی ویژه ایام نوروز و شب عید با حضور بازرسان سازمان جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی، دادستانی و بسیج در حال برگزاری است.

شجاعی ادامه داد: از اقدامات دیگر در بحث تنظیم بازار آغاز ترخیص ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی از انبارهای گمرک زاهدان و گمرک چابهار با دستور معاون اول رئیس جمهور به منظور تعادل بخشی بازار ایام پایانی سال و همچنین آغاز ماه مبارک رمضان می باشد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ هزار و ۴۴۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سطح استان توسط اکیپهای بازرسی مشترک انجام گرفته و تعداد ۶ هزار و ۸۶۸ پرونده تخلف از واحدهای صنفی به مراجع قضایی ارجاع گردیده است.

این مسوول افزود: با هدف تامین کالاهای اساسی مردم در ایام پایانی سال و توزیع مناسب و عادلانه مایحتاج مورد نیاز مردم در شب عید برنامه ریزی لازم صورت گرفته و در راستای تامین و جذب سهمیه های اختصاص یافته به استان جلسات تشکیل و در این خصوص تصمیمات لازم جهت مدیریت بازار توسط دستگاه‌های متولی اتخاذ گردیده است.

شجاعی اظهار داشت: در این راستا از ابتدای سال جاری تعداد ۱۷ جلسه ستاد تنظیم بازار استان و تعداد ۶ جلسه کمیته اقدام مشترک در ذیل ستاد تنظیم بازار استان برگزار و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص مدیریت بازار کالاهای مصرفی مردم در زمینه تامین و توزیع مناسب آن ها در سطح استان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: با عنایت به مشکلات ایجاد شده در سال گذشته در زمینه تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم پیگیری لازم در خصوص اختصاص سهمیه مرغ منجمد یارانه ای صورت و پس از جذب سهمیه اختصاص یافته توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان نسبت به توزیع آن در مراکز ارزه تعیین شده اقدام گردید و گوشت مرغ گرم کشتار روز نیز علاوه بر تولیدات داخلی استان از استان‌های معین و همجوار تامین و خوشبختانه با روند متعادلی با قیمت مصوب در حال عرضه در سطح استان می باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در خصوص تامین گوشت مرغ کشتار روز نیاز روزانه استان به گوشت مرغ ۲۵۰ تن بوده که تنها ۷۹ تن آن معادل ۳۰ درصد در استان تولید و ۱۸۰ تن باقی مانده آن از بیرون استان تامین می گردد، بر این اساس در سال جاری با برنامه ریزی صورت گرفته مقرر گردید طی یک دوره دو ساله با احداث تعداد ۴۳۰ واحد مرغداری با سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی ۵۰ هزار نفر نیاز استان در زمینه گوشت مرغ مرتفع خواهد گردید.

شجاعی گفت: در زمینه تولید و تامین گوشت قرمز استان و کشور استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن تعداد ۱۳ کشتارگاه صنعتی و حدود ۵۰ واحد بسته بندی و تعداد قابل توجه قرنطینه دامی در مرزها و همچنین واحدهای پرواربندی موجود ظرفیت بسیار مطلوبی در تامین گوشت مورد نیاز کشور تا سقف صد هزار تن را دارد.

شجاعی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ۳۰۰ هزار تن برنج از طریق مرزهای استان وارد کشور شده که این ظرفیت در سال آینده به بیش از ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید و این ظرفیت بسیار مطلوبی در تامین برنج مورد نیاز کشور خواهد بود.

وی افزود: در این خصوص هماهنگی های لازم با وزارت جهاد کشاورزی به منظور تامین برخی از ذخایر استراتژیک گوشت کشور توسط استان صورت گرفته است.

وی از حمایت های ویژه استاندار و معاون اقتصادی استانداری و سپاه سیستان و بلوچستان و همکاری دادیار حقوق عامه، ادارات کل صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، تعاون روستایی، امور عشایری و غیره برای کنترل و تنظیم بازار و کمک به تامین نیازهای اساسی مردم قدردانی کرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم/اجرای سرود سلام فرمانده در خاش