آغاز احداث فضای تفریحی ورزشی در نایسر و چند خبر دیگر از شهرداری سنندج


آغاز احداث فضای تفریحی ورزشی در نایسر و چند خبر دیگر از شهرداری سنندج

سنندج- ایرنا- آغاز عملیات احداث فضای تفریحی ورزشی هفت هزار متر مربعی نایسر، اجرای طرح آتش بر در پارک جنگلی آبیدر و برگزاری دوره آموزشی فرماندهی عملیات آتش نشانی در ساختمان های بلند مرتبه چند خبر کوتاه از شهرداری سنندج است.

به گزارش ایرنا، شهردار سنندج روز شنبه اظهار داشت: در راستای توجه به مناطق کمتر برخوردار، تدوین برنامه‌های ویژه برای ارتقای سرانه‌های فضای سبز و اماکن تفریحی ورزشی با توجه به موقعیت و آمار جمعیتی نواحی منفصل شهری به صورت ویژه در دستور کار شهرداری سنندج است.

سید انور رشیدی نبود زمین در نواحی منفصل شهری را از مشکلات شهرداری در ایجاد فضای سبز و اماکن ورزشی تفریحی در این نقاط اعلام کرد.

وی افزود: در راستای توسعه فضای ورزشی تفریحی و فضای سبز در ناحیه منفصل شهری نایسر یک قطعه زمین به متراژ هفت هزار مترمربع در خیابان حیران شناسایی و عملیات اجرایی آن جهت احداث فضای تفریحی و ورزشی آغاز شده است.

به گفته وی فضای سبز، زمین فوتبال، نصب روشنایی و مبلمان پارکی از جمله اقدامات اجرایی در راستای احداث این مکان تفریحی و ورزشی است.

شهردار سنندج ابراز امیدواری کرد با اجرای این پروژه شاهد ارتقای هرچه بیشتر سرانه فضای سبز و ایجاد رفاه بیشتر برای مردم این منطقه باشیم.

اجرای طرح آتش بر در پارک جنگلی آبیدر سنندج

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: همه ساله با شروع فصل تابستان شاهد وقوع آتش سوزی در پارک جنگلی آبیدر و خسارت های ناشی از آن هستیم که برای پیشگیری و به حداقل رساندن این مهم جلسات مختلفی را با منابع طبیعی، فرمانداری و مدیریت بحران برگزار کردیم.

علی اصغری با اشاره به اجرای طرح آتش بر با هدف کاهش خسارت ناشی از آتش سوزی در آبیدر، افزود: با نظارت مدیریت پدافند غیرعامل شهرداری، این طرح در تمام نقاط پیک وقوع حریق در عرصه پارک جنگلی آبیدر از جاده حسن آباد تا دره هفت آسیاب انجام شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آتش بر می تواند از سرایت آتش در سطح وسیع تر جلوگیری کند، اظهار داشت: در این طرح در نقاطی که دارای علفزارهای انبوه هستند با ماشین آلات سنگین شیارهایی احداث می شود تا در زمان آتش سوزی امکان دسترسی برای اطفای حریق آسان تر و سریعتر انجام شود.

برگزاری دوره آموزشی فرماندهی عملیات آتش نشانی در ساختمان های بلند مرتبه

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای فرماندهی عملیات آتش نشانی در ساختمان‌های بلند مرتبه اظهار داشت: این دوره آموزشی برای ۷۰ نفر از فرماندهان عملیات های آتش نشانی سطح استان برگزار شد.

صالح زندی افزود: ۵۰ نفر از شرکت کنندکان از آتش نشانی سنندج و ۲۰ نفر از سایر شهرستان های استان در این دوره آموزشی شرکت کردند.

وی اعلام کرد: این دوره آموزشی برای نخستین بار در سطح استان برگزار و آموزش‌های مورد نیاز در۲ قالب تئوری و عملی به شرکت کنندگان ارائه شده است.

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج آشنایی با ساختار فرماندهی حادثه، آشنایی با سیستم های اعلام در اطفای ساختمان، تهویه دود در آتش سوزی و تخلیه اضطراری در ساختمان های بلند مرتبه را از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی اعلام کرد.

وی یادآور شد: آموزش‌های ارائه شده در این دوره های آموزشی بعد از اتمام دوره ها از طریق فرماندهان عملیات ها به زیرمجموعه انتقال داده می شود تا زمینه تحقق رویه استاندارد در اطفای حریق را در سطح استان شاهد باشیم.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟