رشد 300 درصدی صدور مجازات جایگزین حبس در خراسان شمالی


رشد 300 درصدی صدور مجازات جایگزین حبس در خراسان شمالی

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: موارد مجازات‌های حبس در حوزه قضایی راز و جرگلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده پیش از ظهر دو شنبه در حاشیه سفر به راز و جرگلان اظهار کرد: طی سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۴ فقره و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ فقره پرونده با عنوان اتهامی عبور غیر مجاز از مرز در این حوزه قضائی به ثبت رسیده که در نتیجه تلاش‌های پیشگیرانه صورت گرفته این آمار در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به صفر رسیده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به کاهش محسوس موارد عبور غیرمجاز از مرز، موارد قتل اتباع ایرانی توسط مرزبانان کشور ترکمنستان در سه سال گذشته گزارش نشده است.

وی به رشد موارد تعیین مجازات‌های جایگزین حبس در حوزه قضائی رازوجرگلان اشاره کرد و افزود: در پنج ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۰۲ فقره مجازات‌های جایگزین حبس در این حوزه قضائی تعیین شده که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، رشد بالغ بر ۳۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

براتی زاده در پایان گفت: تعداد ۱۱۱ مورد کیفرخواست شفاهی در ۶ ماهه نخست سال جاری در این حوزه قضائی به ثبت رسیده؛ در حالی که این عدد در طول سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۹ و ۴۷ مورد بوده است.


منتخب امروز


تدوین دستورالعمل جذب و نگهداری نخبگان کشور تا 3 ماه آینده