اگر با این هدست واقعیت مجازی در بازی بمیرید، در دنیای واقعی هم خواهید مرد!


اگر با این هدست واقعیت مجازی در بازی بمیرید، در دنیای واقعی هم خواهید مرد!

پالمر لاکی، بنیانگذار Oculus، یک هدست واقعیت مجازی جدید طراحی کرده است که اگر در بازی بمیرید، می‌تواند در زندگی واقعی هم شما را بکشد.پالمر لاکی (Palmer Luckey)، بنیانگذار Oculus، با طراحی هدست واقعیت مجازی جدید خود می‌خواهد شما احساس کنید که...

پالمر لاکی، بنیانگذار Oculus، یک هدست واقعیت مجازی جدید طراحی کرده است که اگر در بازی بمیرید، می‌تواند در زندگی واقعی هم شما را بکشد.

پالمر لاکی (Palmer Luckey)، بنیانگذار Oculus، با طراحی هدست واقعیت مجازی جدید خود می‌خواهد شما احساس کنید که واقعاً در بازی هستید. این ایده که اگر در بازی بمیرید، در دنیای واقعی هم خواهید مرد، یکی از مفاهیم پرمخاطب و جذاب در بازی‌های ویدیویی، انیمه‌ها و شبیه‌سازها بوده است. لاکی با الگو گرفتن از این سناریو، یکی از جذاب‌ترین هدست های واقعیت مجازی را طراحی کرده است.

در گیم و انیمه‌هایی با این موضوع، شخصیت‌ها در یک بازی ویدیویی گیر می‌افتند و باید برای نجات زندگی واقعی خود بجنگند. اگر آواتار آنها از بین برود، آنها نیز نابود خواهند شد.

اگر با این هدست واقعیت مجازی در بازی بمیرید، در دنیای واقعی هم خواهید مرد!

حال به نظر می‌رسد برای اولین بار، یک فرد خلاق اراده کرده است که این استناد به واقعیت تبدیل شود. این یعنی هدست واقعیت مجازی ساخته شده توسط بنیانگذار Oculus به‌گونه‌ای طراحی شده است که اگر در یک بازی ویدیویی نابود‌ شوید، کاملا جدی در دنیای واقعی نیز نابود خواهیدشد! سرگرم کننده به‌نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟

خاص بودن این هدست واقعیت مجازی به‌این دلیل است که خالق آن هر کسی نیست. پالمر فریمن لاکی، یک کارآفرین 30 ساله‌ی آمریکایی است که به‌عنوان بنیان‌گذار Oculus VR و طراح Oculus Rift شناخته می‌شود.

هدست واقعیت مجازی با چه ساز و کاری باعث مرگ کاربر می‌شود؟

اگر با این هدست واقعیت مجازی در بازی بمیرید، در دنیای واقعی هم خواهید مرد!

روز یکشنبه، لاکی با انتشار پستی در وبلاگ شخصی خود، توضیحاتی در مورد هدست واقعیت مجازی جدید و عجیب و غریبش ارائه کرد. او ادعا می‌کند این هدست واقعیت مجازی در حال حاضر بیشتر یک هنر اداری است. طبق تصویر منتشر شده از این اثر خارق‌العاده، این هدست VR شامل سه عدد تریگر انفجاری است که روی سر کاربر جای گرفته و می‌تواند در یک لحظه مغز او را منفجر کند.

براساس توضیحات لاکی در مورد نحوه عملکرد این هدست واقعیت مجازی، این وسیله دارای تریگرهای انفجاری است که از طریق سنسورهای تشخیص‌دهنده رنگ، به صفحه نمایش متصل شده‌اند و به محض این که با شکست کاربر در بازی عبارت «Game Over» روی مانیتور نمایش داده می‌شود، تریگرهای انفجاری فعال شده و منجر به مرگ گیمر می‌شوند.

این هدست واقعیت مجازی که هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد، در واقع به زندگی شما به معنی واقعی کلمه پایان می‌دهد. به طور دقیق‌تر، این وسیله با بمب ساخته شده است تا سر شما منفجر را منفجر کند! لاکی اساساً با طراحی این وسیله کشنده داستان فصل اول انیمه‌ Sword Art Online که در اواسط دهه 2000 منتشر شد را زنده کرده است. لاکی می‌گوید که این کمیک الهام بخش اصلی او برای طراحی و ساخت این هدست واقعیت مجازی بوده است.

در این کمیک، شخصیت‌ها از وسیله‌ای به‌نام «NerveGear» استفاده‌ می‌کنند. NerveGear یک دستگاه باورنکردنی است که واقعیت را با استفاده از یک رابط عصبی مستقیم که می‌تواند کاربر را به کشتن بدهد، بازسازی می‌کند.

اگر با این هدست واقعیت مجازی در بازی بمیرید، در دنیای واقعی هم خواهید مرد!

کارکترهای انیمه سپس توسط یک دانشمند دیوانه درون دنیایی شبیه به ماتریس گیر می‌افتند و مجبور می‌شوند یک «بازی مرگ» را تحمل کنند که در آن ریسک‌های گیم‌پلی به مرگ و میر خودشان ختم می‌شود.

از نظر لاکی، ایده گره زدن زندگی واقعی به آواتار مجازی یک ایده هیجان انگیز است. او می‌گوید: «طراحی همچین وسیله‌ای مدت‌ها مرا به خود جذب کرده بود. این دستگاه کشنده ریسک را به حداکثر رسانده و کاربران را مجبور می‌کند اساساً در نحوه تعامل خود با دنیای مجازی و بازیکنان تجدید نظر کنند. کیفیت بالای گرافیک این هدست واقعیت مجازی، جذابیت آن‌ را دو چندان می‌کند، اما تنها تهدید عواقب جدی و احتمال مرگ است که می‌تواند بازی را برای شما و هر فرد دیگری واقعی‌تر کند.»

هدست واقعیت مجازی، خوب یا بد؟

اگر با این هدست واقعیت مجازی در بازی بمیرید، در دنیای واقعی هم خواهید مرد!

ساخت این وسیله بی‌گمان ایده‌ای جالب محسوب می‌شود، اما برخی معتقدند لذت اصلی بازی تجربه سناریوهای مرگبار و در عین حال زنده ماندن است. این دسته از منتقدان معتقدند چنین وسیله‌ای بیشتر به یک ابزار قمار زندگی شباهت دارد تا دستگاه بازی!

به هر حال، ساخت هدست واقعیت مجازی چه ایده خوبی باشد چه بد، به نظر می‌رسد لاکی قصد دارد با افزودن فناوری «ضد دستکاری» به آن، کلاه جدید سرگرم کننده خود را به وسیله‌ای وحشتناک‌تر از آنچه در حال حاضر است، تبدیل کند.

طبق سخنان لاکی، این سیستم هنوز کامل نیست. او گفت: «من برنامه‌هایی برای افزودن مکانیزم ضد دستکاری دارم که مانند دستگاه NerveGear، حذف یا از بین بردن هدست VR را غیرممکن می‌کند.»

بنابراین، هدف نهایی لاکی ایجاد یک کلاه ایمنی است که پس از قرار دادن بر روی سر، دیگر نمی‌توانید آن را بردارید. طبق دستورالعمل‌ها، هنگامی که هدست واقعیت مجازی را روی سر و چشمان خود تنظیم کردید، تنها در دو صورت می‌توانید آن را جدا کنید. این دو حالت عبارتند از: سناریویی که در آن بازی را برنده می‌شوید، و سناریویی که هدست VR از سر منفجر شده شما جدا می‌شود!

اگر با این هدست واقعیت مجازی در بازی بمیرید، در دنیای واقعی هم خواهید مرد!

برخی بدون شک ایده استفاده از این هدست واقعیت مجازی را هیجان‌انگیز می‌دانند، در حالی که برخی دیگر (در واقع اگر صادق باشیم بیشتر مردم) احتمالاً پس از خواندن دستورالعمل‌های بازی، از مشارکت در آن منصرف می‌شوند.

احتمالاً ریسکی بودن استفاده از این هدست دلیلیست که لاکی تاکنون از آن استفاده نکرده است. او می‌گوید: «هزاران اتفاق ناگهانی و فاجعه‌بار ممکن است در طول بازی رخ داده و کاربر را به‌کام مرگ برساند. به همین دلیل است که من هدست واقعیت مجازی را برای استفاده شخصی طراحی نکرده‌ام. من معتقدم راه‌اندازی نهایی تریگرهای انفجاری باید به یک عامل با هوش بالا گره خورده باشد تا به راحتی بتواند تعیین کند که آیا شرایط فسخ بازی وجود دارد یا خیر.»

منبعgizmodo

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

لیست قیمت واقعی و بروز انواع سخت‌افزار (قطعات کامپیوتر) | آپدیت: 29 خرداد