معرفی بهترین SSD اکسترنال موجود در بازار (ویژه نوروز 1403)


معرفی بهترین SSD اکسترنال موجود در بازار (ویژه نوروز 1403)

SSD های اکسترنال را می‌توان به عنوان یکی از ابزارهای مهم در زمینه ذخیره‌سازی اطلاعات به حساب آورد که با توجه به سرعت بالا و دوام و ظرفیت بیشتر به سرعت در بازار پرطرفدار شده‌اند. البته انتخاب بهترین حافظه SSD اکسترنال مورد نیازتان با وجود تنوع...

SSD های اکسترنال را می‌توان به عنوان یکی از ابزارهای مهم در زمینه ذخیره‌سازی اطلاعات به حساب آورد که با توجه به سرعت بالا و دوام و ظرفیت بیشتر به سرعت در بازار پرطرفدار شده‌اند. البته انتخاب بهترین حافظه SSD اکسترنال مورد نیازتان با وجود تنوع گسترده در بازار ممکن است چالش برانگیز باشد. به همین خاطر در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار بهترین SSD اکسترنال در بازه‌های مختلف قیمتی را معرفی کرده و از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها برایتان گفته‌ایم.

SSD را می‌توان به عنوان نسل جدیدتر حافظه‌های ذخیره‌سازی به حساب آورد که عملکرد بسیاری بهتری نسبت به هارد دیسک یا همان HDD داشته و سرعت انتقال اطلاعاتش به مراتب خیلی بیشتر از این درایوهای سخت و سنگین است. بنابراین چه یک کاربر عادی باشید یا یک گیمر با داشتن کنسول گیمینگ، بهترین SSD اکسترنال برای ذخیره سازی اطلاعات می‌تواند در اولویت‌های شما قرار داشته باشد.

فهرست مطالب این مقاله:

- معیارهای انتخاب بهترین اس اس دی اکسترنال
- معرفی بهترین حافظه SSD اکسترنال
- جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

اما برای تهیه بهترین SSD موجود در بازار باید در میان انبوهی از محصولات با برندهای مختلف به جستجو پرداخته و آنها را از نظر مشخصات فنی و کیفیت ساخت مورد بررسی قرار دهید. اما برای راحتی کار سعی کرده‌ایم تا بهترین SSD ها را یافته و در قالب یک راهنمای خرید در اختیار شما قرار دهیم.

SSD ها هم مانند HDD در دو نوع اینترنال و اکسترنال عرضه شده و اگر به دنبال یک حافظه ذخیره‌سازی اکسترنال برای حمل با خود می‌گردید، بهتر است به سراغ اس اس دی اکسترنال بروید و در غیر این صورت با ارتقای حافظه داخلی سیستم خود به SSD اینترنال، سرعت به مراتب بالاتری را تجربه کنید.

اما پیش از اقدام به خرید حافظه اس اس دی اکسترنال برای سیستم خود ابتدا باید این حافظه‌ها را شناخته و با برندهای معتبر سازنده و ویژگی‌های هر یک از آنها آشنا شوید و درباره SSD های سازگار با سیستم خود هم اطلاعات کسب کنید. همچنین نباید از قیمت اس‌اس‌دی اکسترنال هم غافل شد اما معیارهای دیگری هم برای شناخت و انتخاب بهترین اس اس دی اکسترنال هم وجود دارد که در ادامه بدان پرداخته‌ایم.

معرفی بهترین SSD اکسترنال موجود در بازار (ویژه نوروز 1403)

معیارهای انتخاب بهترین اس اس دی اکسترنال

شاید یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که قبل از خرید بهترین اس اس دی اکسترنال باید بدان توجه کرد ظرفیت ذخیره‌سازی است تا بتوان اطلاعات بیشتری را درون آن ذخیره کرد. این روزها می‌توان اس اس دی هایی با ظرفیت چندصد گیگابایت تا چندین ترابایت را به راحتی در بازار یافت. هر چه قدر حجم داده‌هایتان بیشتر باشد به فضای بیشتری نیاز دارید.

بیشتر اس اس دی های اکسترنال از رابط USB برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کنند. از نظر سرعت انتقال اطلاعات بهتر است بدانید که درگاه USB 2.0 سرعت پایین‌تری دارد و در مقابل با USB 3.0 می‌توان به سرعت ۵ گیگابایت در ثانیه رسید و سرعت انتقال اطلاعات USB 3.1 به بیش از ۱۰ گیگابایت در ثانیه می‌رسد.

در همین رابطه بخوانید:

- حافظه اس اس دی (SSD) چیست؟ مقایسه انواع SSD
- حافظه‌ SSD از نوع NVMe چیست و چه مزایایی دارد

بنابراین می‌توان گفت که سرعت انتقال اطلاعات در SSD های اکسترنال تا حد زیادی به نوع و نسل رابط USB آنها بستگی دارد و به همین دلیل در هنگام انتخاب پرسرعت ترین SSD اکسترنال باید به این نکته توجه ویژه داشت.

همچنین سازگار بودن با پلتفرم‌های مختلف نظیر مک و ویندوز و پشتیبانی از سیستم فایل NTFS برای ویندوز و APFS برای macOS از دیگر نکاتی است که باید در راهنمای خرید بهترین SSD اکسترنال بدان توجه ویژه داشت.

اگر به دنبال خرید بهترین SSD اکسترنال برای ذخیره سازی بوده و قصد دارید آن را مدام با خود به این طرف و آن طرف ببرید، بهتر است به دنبال یک درایو ضدضربه و مقاوم در برابر شوک باشید تا اطلاعات باارزش شما آسیب نبیند.

در واقع مزیت SSD اکسترنال نسبت به هارد دیسک‌ها عدم وجود قطعه متحرک در ساختار آنها بوده و همین امر موجب شده تا اس اس دی ‌ها مقاومت بیشتری نسبت به HDD در برابر ضربه و فشار داشته باشند.

در همین رابطه بخوانید:

- راهنمای خرید و بهترین SSDهای پیشنهادی در بازار ایران

پیش از این نکات مهمی را در رابطه با خرید یک SSD اکسترنال متناسب با نیاز و کاربردتان بیان کردیم و در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار به معرفی بهترین اس اس دی اکسترنال از برندهای مختلف می‌پردازیم.

لیست بهترین SSD اکسترنال

حافظه WD Elements SE 1TB SSD؛ سبک و جمع و جور

قیمت: حدود 4 میلیون تومان

معرفی بهترین SSD اکسترنال موجود در بازار (ویژه نوروز 1403)

جدول مشخصات WD Elements SE
نوع رابط USB 3.0
سرعت خواندن متوالی حداکثر 400 مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن متوالی حداکثر 400 مگابایت بر ثانیه
ابعاد 2.54 در 2.54 در 0.34 اینچ
وزن 30 گرم
WD Elements SE را می‌توان یک اس اس دی اکسترنال با طراحی زیبا و جمع و جور دانست که 30 گرم وزن داشته می‌توان آن را در جیب یا کیف خود جای داد. این دستگاه در برابر ضربه و لرزش مقاوم بوده و هنگام سقوط از ارتفاع آسیب نخواهد دید.

اس اس دی اکسترنال WD Elements SE قادر به انتقال فایل‌ها با سرعت حداکثر 400 مگابایت بر ثانیه است. همچنین نرم‌افزار WD Backup و WD Security امکان پشتیبان گیری از فایل‌های کاربران را فراهم کرده و امنیت اطلاعات را بهبود می‌دهد.

حافظه Samsung T7 1TB

قیمت: حدود 4 میلیون و 500 هزار تومان

معرفی بهترین SSD اکسترنال موجود در بازار (ویژه نوروز 1403)

جدول مشخصات Samsung T7
نوع رابط USB 3.2 (Gen2, 10Gbps)
سرعت خواندن متوالی حداکثر 1050 مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن متوالی حداکثر 1000 مگابایت بر ثانیه
ابعاد 3.4 در 2.2 در 0.3 اینچ
وزن 56 گرم
سامسونگ یکی از سازندگان بهترین حافظه SSD اکسترنال بوده که مدل‌های بسیاری در بازه‌های قیمتی متفاوت معرفی کرده است. یکی از SSDهای ارزان‌قیمت سامسونگ که از سرعت مناسبی برخوردار است، T7 نام دارد.

اس اس دی اکسترنال سامسونگ T7 در برابر ضربه و نفوذ آب مقاوم بوده و سرعت فوق العاده‌ای در انتقال اطلاعات دارد. اس اس دی سامسونگ سرعت خواندن و نوشتن 1050 و 1000 مگابایت‌ بر ثانیه را ارائه می‌دهد بهترین SSD اکسترنال برند سامسونگ یکی از حافظه‌های ارزان‌ با پشتیبانی از رابط USB 3.2 است.

حافظه WD My Passport 1TB SSD

قیمت: حدود 5 میلیون و 900 هزار تومان

معرفی بهترین SSD اکسترنال موجود در بازار (ویژه نوروز 1403)

جدول مشخصات WD My Passport
نوع رابط USB 3.2 Gen 2
سرعت خواندن متوالی حداکثر 1050 مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن متوالی حداکثر 1000 مگابایت بر ثانیه
ابعاد 3.94 در 2.17 در 0.35 اینچ
وزن 46 گرم
WD My Passport SSD با طراحی زیبا و جمع و جور و با وزن تقریبی 46 گرم، بسیار سبک و مناسب برای حمل در کیف و کوله‌پشتی است. این دستگاه در برابر ضربه و لرزش مقاوم است و هنگام سقوط از ارتفاع آسیب نمی‌بیند.

اس اس دی اکسترنال WD My Passport با داشتن پورت USB 3.2 Gen 2 قادر به انتقال فایل‌ها با سرعت حداکثر 1050 مگابایت بر ثانیه است. قابلیت رمزگذاری سخت‌افزاری AES 256 بیتی به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات خود را با امنیت بالا ذخیره کنند.

در همین رابطه بخوانید:

- بهترین حافظه SSD برای سیستم‌های گیمینگ و کنسول پلی استیشن 5
- معرفی بهترین SSD لپ تاپ موجود در بازار

همچنین نرم‌افزار WD Backup و WD Security امکان پشتیبان گیری از فایل‌های کاربران را فراهم کرده و امنیت اطلاعات بهبود می‌دهد. قیمت WD My Passport SSD نسبتاً مناسب بوده و با توجه به ویژگی‌های ذکر شده ارزش خرید بالایی دارد.

حافظه Samsung T7 Shield 2TB

قیمت: حدود 7 میلیون و 800 هزار تومان

معرفی بهترین SSD اکسترنال موجود در بازار (ویژه نوروز 1403)

جدول مشخصات Samsung T7 Shield
نوع رابط USB 3.2 Gen.2 (10Gbps)
سرعت خواندن متوالی حداکثر 1050 مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن متوالی حداکثر 1000 مگابایت بر ثانیه
ابعاد 59 در 88 در 13 میلی متر
وزن 98 گرم
SSD اکسترنال سامسونگ T7 Shield در برابر ضربه مقاوم بوده و ضربه‌های ناشی از سقوط از ارتفاع 3 متر را تحمل می‌کند. این حافظه از استاندارد IP65 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار پشتیبانی می‌کند.

اس اس دی اکسترنال سامسونگ T7 Shield سرعت‌های خواندن و نوشتن 1050 و 1000 مگابایت ‌بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سامسونگ می‌گوید که این اعداد بالاترین سرعت‌های ممکن برای استاندارد USB 3.2 Gen2 هستند. این حافظه با کنسول‌های بازی، گوشی موبایل و دوربین‌های پخش مدیا سازگار بوده و از رمزگذاری داده‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

حافظه WD Black D30 SSD 2TB؛ مناسب گیمرها

قیمت: حدود 9 میلیون و 800 هزار تومان مخصوص گیمرها

معرفی بهترین SSD اکسترنال موجود در بازار (ویژه نوروز 1403)

جدول مشخصات WD Black D30
نوع رابط USB 3.2 Gen 2
سرعت خواندن متوالی حداکثر 900 مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن متوالی حداکثر 900 مگابایت بر ثانیه
ابعاد 3.78 در 1.38 در 2.28 اینچ
وزن 125 گرم
بهترین SSD اکسترنال از برند وسترن دیجیتال که قیمت بالایی هم دارد، WD Black D30 است که بهترین گزینه برای ذخیره‌سازی اطلاعات محسوب می‌شود. این اس اس دی مجهز به رابط USB 3.2 Gen 2 است.

همچنین سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در این اس اس دی برابر 900 مگابایت بر ثانیه اعلام شده است. این حافظه اکسترنال در برابر ضربه و شوک مقاوم بوده و از دوام بالایی برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های اس اس دی WD Black D30 می‌توان به مصرف پایین انرژی و سازگاری با کنسول‌های گیمینگ نظیر ایکس باکس اشاره کرد.

در همین رابطه بخوانید:

- فدک اولین تولیدکننده SSD و رم ایرانی
- بررسی اولین SSD ساخت ایران؛ اس اس دی فدک FDK B5 یک ترابایتی

حافظه Samsung T9 4TB

قیمت: حدود 32 میلیون و 600 هزار تومان

معرفی بهترین SSD اکسترنال موجود در بازار (ویژه نوروز 1403)

جدول مشخصات Samsung T9
نوع رابط USB 3.2 Gen 2x2 (20Gbps)
سرعت خواندن متوالی حداکثر 2000 مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن متوالی حداکثر 2000 مگابایت بر ثانیه
ابعاد 88 در 60 در 14 میلی متر
وزن 122 گرم
اس اس دی چهار ترابایتی T9 برند سامسونگ برای استفاده‌های حرفه‌ای و گیمینگ مناسب بوده و گزینه بسیار گران قیمت با سرعت و دوام خوب محسوب می‌شود که قیمت آن را توجیه می‌کند.

در همین رابطه بخوانید:

- چرا با گذر زمان SSD کُند می‌شود؟ دلایل کاهش سرعت حافظه SSD
- آیا حافظه SSD را پارتیشن بندی کنیم؟ نحوه پارتیشن بندی اس اس دی

اس اس دی پرسرعت Samsung T9 میزبان خوبی برای داده‌های شما نظیر برنامه‌ها و بازی‌ها بوده و بسیار سریع و پرظرفیت است. این اس اس دی سرعت خواندن و نوشتن 2000 مگابایت بر ثانیه را فراهم می‌کند و بهترین و گران‌ترین گزینه برای ذخیره سازی اطلاعات به شمار می‌رود.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

اگر به دنبال یک حافظه ذخیره‌سازی مطمئن برای جابجایی اطلاعات و داده‌های خود می‌گردید، بهتر است به سراغ اس اس دی اکسترنال بروید که از مزایای زیادی نسبت به هارددیسک‌ها برخوردارند. البته این حافظه‌ها کمی گران‌تر بوده و فضای ذخیره‌سازی کمتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند اما در عوض سرعت خیلی زیادی دارند. در راهنمای خرید بهترین SSD اکسترنال به معرفی و بررسی تعدادی از بهترین اس اس دی اکسترنال از برندهای مختلف پرداختیم تا با توجه به بودجه‌ و نیاز خود مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

SSD اکسترنال برای چه کارهایی استفاده می شود؟

از اس اس دی اکسترنال همانند هارد اکسترنال می‌توان برای نگهداری داده‌ها و اطلاعات حساس خود استفاده و آن را با خود حمل کرد. همچنین برخی از کنسول‌های گیمینگ نظیر پلی استیشن امکان استفاده از اس اس دی اکسترنال را به عنوان حافظه جانبی برای اجرای بازی‌ها فراهم کرده‌اند.

چه عواملی باید در انتخاب SSD اکسترنال در نظر گرفته شوند؟

در انتخاب بهترین SSD اکسترنال به صورت خلاصه باید به ظرفیت مورد نیاز، رابط کاربری و پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف توجه کرد. بهتر است به سراغ اس اس دی اکسترنالی بروید که از رابط USB 3.0 و نسخه‌های بالاتر بهره ببرد. همچنین پشتیبانی از سیستم فایل‌های مختلف در ویندوز و مک او اس را هم باید در اولویت قرار داد.

بهترین SSD اکسترنال برای بازی کدام است؟

شاید بتوان اس اس دی چهار ترابایتی T9 برند سامسونگ را به عنوان یک گزینه مناسب برای گیمینگ به حساب آورد. این اس اس دی با کنسول‌های گیمینگ نظیر ایکس باکس سازگار است.

بهترین SSD اکسترنال با قیمت مناسب کدام است؟

پاسخ این سوال به نیاز و نوع استفاده شما بستگی دارد. بنابراین بهتر است با مراجعه به راهنمای خرید بهترین SSD اکسترنال خود می‌توانید بهترین گزینه را با توجه به نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید.

چگونه بهترین SSD اکسترنال را برای نیازهای خود انتخاب کنم؟

با مراجعه به راهنمای خرید بهترین اس اس دی اکسترنال می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را با توجه به نیاز و مشخصات سیستم خود انتخاب کنید. در هنگام انتخاب بهترین SSD اکسترنال بازار علاوه بر قیمت به سه فاکتور مهم ظرفیت، رابط کاربری و سازگاری با پلتفرم‌های مختلف اهمیت دهید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها