مشخصات فنی گوشی پرچمدار اکسپریا 1 مارک 6 سونی فاش شد


مشخصات فنی گوشی پرچمدار اکسپریا 1 مارک 6 سونی فاش شدتوسط امیرکیوان گوهری / اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ / 3 دقیقه برای مطالعه بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت سونی ضمن برگزاری رویداد روز 17 مه (28 اردیبهشت...

مشخصات فنی گوشی پرچمدار اکسپریا 1 مارک 6 سونی فاش شد
مشخصات فنی گوشی پرچمدار اکسپریا 1 مارک 6 سونی فاش شد
توسط / / 3 دقیقه برای مطالعه

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت سونی ضمن برگزاری رویداد روز 17 مه (28 اردیبهشت ماه) از گوشی پرچمدار جدید خود با نام اکسپریا 1 مارک 6 رونمایی خواهد کرد. اگرچه طی چند هفته گذشته جزئیاتی درباره این گوشی هوشمند منتشر شده است؛ اما امروز شایعات جدیدی همراه با چندین رندر از این گوشی در فضای آنلاین انتشار یافته است.

توان پردازشی اکسپریا 1 مارک 6 از طریق تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام تامین می‌شود و این موضوع چندان جای تعجب ندارد. این دستگاه به‌همراه یک دوربین فوق‌عریض 16 میلی‌متری، دوربین اصلی 24 میلی‌متری (در صورت استفاده از زوم اپتیکال 2 برابری این رقم به 48 میلی‌متر افزایش پیدا می‌کند) و یک ماژول زوم تله‌فوتو با فاصله کانونی 85 تا 170 میلی‌متری روانه بازار می‌شود.

محدوده پوشش دوربین زوم در مقایسه با اکسپریا 1 مارک 5 افزایش یافته است (حداکثر فاصله کانونی برای دوربین تله‌فوتو اکسپریا 1 مارک 5 برابر با 125 میلی‌متر است)؛ اما سایر مشخصات ظاهرا یکسان به‌نظر می‌رسند. دوربین اصلی اکسپریا 1 مارک 6 از عکاسی ماکرو پشتیبانی نموده و در همین راستا سونی ادعا می‌کند که کیفیت تصاویر بایستی با دوربین‌های فول سایز ساخت این شرکت رقابت نماید.

انقلاب بزرگ در حوزه نرم‌افزار بالاخره از راه رسیده و پس از سال‌ها استفاده از چندین اپلیکیشن دوربین، این‌بار سونی از تنها یک اپلیکیشن جدید دوربین بهره‌برداری خواهد کرد. طراحی این برنامه ظاهرا از دوربین‌های سری آلفا سونی الهام گرفته شده است. همچنین اکسپریا 1 مارک 6 دارای فناوری برآورد ژست انسانی بوده و این ویژگی نیز از سری آلفا دریافت شده است. فناوری مذکور به کاربران امکان می‌دهد تا حتی هنگام قرارگیری سوژه‌ها در فواصل دوردست و مبهم بودن چهره‌ها نیز روی آنها فوکوس نمایند.

همچنین اپلیکیشن جدید موسوم به Video Creator نیز ساخت ویدیو را تسهیل می‌کند. اکسپریا 1 مارک 6 احتمالا کماکان از جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون بهره گرفته و اسپیکرهای مورد استفاده در آن نیز بیس و شفافیت بالاتری را ارائه می‌دهند.

مشخصات فنی گوشی پرچمدار اکسپریا 1 مارک 6 سونی فاش شد

تصویر اکسپریا 1 مارک 6 با دو مدل رنگی مختلف

این گوشی هوشمند دارای بافت شیشه‌ای مات روی پنل پشتی خود بوده و با مدل‌های رنگی مشکی و نقره‌ای پلاتینی روانه بازار می‌شود.

ظاهرا نمایشگر دستگاه از نسبت ابعاد عریض‌تر 19.5:9 استفاده خواهد کرد. همچنین بر اساس شایعات مطرح شده، میزان روشنایی نمایشگر اولد اکسپریا 1 مارک 6 در مقایسه با مدل نسل قبلی آن 1.5 برابر بیش‌تر خواهد بود. این پنل از نرخ نوسازی متغیر در محدوده 1 تا 120 هرتز پشتیبانی خواهد کرد. نرخ نمونه‌برداری لمسی نیز معادل با 240 هرتز خواهد بود.

مشخصات فنی گوشی پرچمدار اکسپریا 1 مارک 6 سونی فاش شد

بر اساس شنیده‌ها ظرفیت باتری گوشی معادل با 5000 میلی‌آمپرساعت بوده و ظاهرا برخی فناوری‌های داخلی ارتقایافته نیز به بهبود سلامت باتری و افزایش طول عمر آن تا 4 سال کمک می‌کنند. بعلاوه اکسپریا 1 مارک 6 از فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس بی‌سیم نیز پشتیبانی خواهد کرد.

مشتریان در صورت خریداری اکسپریا 1 مارک 6 در برخی مناطق منتخب از اشتراک یک ساله پخش فیلم Sony Pictures به‌صورت رایگان و همچنین حداکثر 5 عنوان فیلم بازسازی شده با ویدیو IMAX و صدای DTS بهره‌مند خواهند شد. شایان به ذکر است که تمامی محتواهای مورد اشاره برای گوشی پرچمدار جدید بهینه‌سازی خواهند شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...