خیرین زنجانی 70 میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی کمک کردند


خیرین زنجانی 70 میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی کمک کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: خیران و شهروندان زنجانی نیمه نخست امسال 70 میلیارد ریال به صورت نقدی، غیرنقدی و خدماتی به مراکز مختلف بهزیستی کمک کردند و این مشارکت همچنان ادامه دارد.

محمد محمدی قیداری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمک خیران صرفا نقدی نیست بلکه حمایت دیگری را شامل می شود، بطوریکه هم اکنون ۳۳۰ خیر زنجانی ۲۹۵ کودک بی سرپرست و بدسرپرست را در این استان حمایت می‌کنند.

وی اظهار داشت: اعتماد مردم در مقایسه با گذشته به سازمان بهزیستی افزایش یافته است که این مهم را می توان در افزایش چشمگیر کمک های مردمی به بهزیستی مشاهده کرد.

این مسؤول ادامه داد: در قالب تشکل و موسسات خیریه در سطح استان مجوزهای لازم از سوی این اداره کل برای خدمات رسانی به گروه های هدف صادر شده است اما فرهنگ سازی برای برطرف کردن مشکلات هم نوعان اثرگذاری بهتری دارد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم این اداره کل جلب و جذب مشارکت های مردمی برای پیشبرد برنامه ها با هدف یاری رساندن به گروه های تحت پوشش خود است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی وضعیت معیشتی گروه های تحت پوشش بهزیستی نیز با چالش هایی مواجه شده است و در این میان محدودیت منابع مالی دولت نیز پاسخگوی رفع مشکلات آنان نیست.

وی اضافه کرد: میزان مشارکت های نقدی و غیر نقدی مردم این استان طی سال گذشته هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که تعداد خیران مشارکت کننده با این اداره کل ۴۲۶ گروه به تعداد یکهزار و ۲۶۱ نفر را شامل می شود.

محمدی قیداری یادآور شد: سازمان بهزیستی تلاش می کند کمک های مردمی را هم جذب کند که در این راستا و در قانون تشکیل این نهاد وظایفی با اتکا به مشارکت های مردمی تعریف شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشف یک جسد در حسن ابدال زنجان