حوزه علمیه باقرالعلوم شهر قدس طلبه خواهر می‌پذیرد


 حوزه علمیه باقرالعلوم شهر قدس طلبه خواهر می‌پذیرد

حوزه علمیه باقرالعلوم شهر قدس برای سال 1400-1401 در مقطع کارشناسی و سطح سه طلبه خواهر می‌پذیرد.

زینب سلیمان‌پور مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) شهر قدس در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، در خصوص پذیرش این حوزه علمیه گفت: حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) در راستای تربیت بانوان و آموزگارانی آگاه و دلسوز برای جامعه، با فراهم‌سازی زمینه یادگیری علوم اسلامی در سطح ۲، تاکنون پذیرای طلاب فراوانی از دانش‌پژوهان علوم دینی شهرستان قدس و حومه بوده است.

وی افزود: علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه علمیه این شهر می‌توانند با مدرک سطح دو حوزه یا کارشناسی در رشته‌های همسو وارد مقطع سطح سه شوند و به دو شیوه حضوری در دوازده رشته تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، کلام اسلامی با سه گرایش مهدویت، امامت و مذاهب اسلامی، فلسفه اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی، تاریخ اسلام، مدرسی ادبیات عرب، مطالعات اسلامی زنان، تبلیغ با گرایش حج و الکترونیکی (مجازی) در پنج رشته تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، کلام اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی، تاریخ اسلام ادامه تحصیل دهند.

سلیمان‌پور ادامه داد: تربیت مربی، تربیت پژوهشگر، تربیت مبلغ، برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌های علمی‌ مهارتی و کرسی‌های نظریه‌پردازی از اقدامات مورد تاکید و در حال اجرای حوزه علمیه باقرالعوم(ع) است.

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) بیان کرد: از نظر ساختاری، حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) هم اکنون با چهار معاونت آموزش، پژوهش، فرهنگی، تبلیغی و اداری، مالی، فعالیت‌های گسترده آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تربیتی و تبلیغی طلاب را سامان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در این مدرسه علاوه بر برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، فوق برنامه‌های متعددی مانند فعالیت‌های قرآنی و حدیثی، کلاس‌های مهارت‌افزایی در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری، فعالیت‌های مختلف ورزشی انجام می‌شود و طلاب می‌توانند بر اساس علایق و توانمندی‌های خود در این برنامه های نیز شرکت کنند.

سلیمان‌پور ابراز کرد: با توجه به شرایط کرونایی در کشور کلاس ها در سامانه مجازی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران (مدرس) برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) با تاسیس در سال ۱۳۷۳ و با اخذ مجوز رسمی از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در سال ۱۳۷۸ به کار خود ادامه داد، در حال حاضر امام جمعه وقت شهرستان قدس حجت الاسلام جوکار موسس و حامی حوزه هستند. این حوزه علمیه حدود ۱۵۸ طلبه در حال تحصیل و در حدود ۱۷۵ فارغ تحصیل دارد.

پایان پیام/487

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟