استاندار: تشکل‌های کارگری باید تقویت شوند


استاندار: تشکل‌های کارگری باید تقویت شوند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه تشکل های کارگری باید تقویت شوند ، گفت: قشر کارگر فشار سختی را تحمل می کند و اعتراضات را حق کارگران می‌دانیم، اما در دل این اعتراضات سوء استفاده می‌شود که باید آنها را مدیریت کرد.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز یکشنبه در جشنواره امتنان و تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان افزود: در شرایط سخت کنونی کشور، اقشار حقوق‌ بگیر ثابت و با حقوق اندک مانند کارگران فشار مضاعفی را متحمل شده‌اند و نباید تفاوتی بین حقوق مسئولان و قشر ضعیف حقوق بگیر جامعه باشد.

وی با بیان اینکه سختی روی قشر کارگر، معلمان و همه کارمندان بعضا غیر قابل تحمل است تاکید کرد: اگر غیرت ایرانی و پایبندی به هویت انقلاب و کشور و استقلال نبود، وضعیت به لحاظ اعتراضات به حق کارگران از اکنون سخت تر بود.

استاندار کرمان اظهار داشت: امروز ما هزینه استقلال و انقلاب را می دهیم و تنها راه نجات ما در تحقق شعارهای اقتصاد است و اگر همانطور که مقام معظم رهبری می خواهند پایه های اقتصاد ما محکم باشد، از این گردنه سخت می گذریم.

وی با بیان اینکه حل مشکلات ریشه در اقتصاد ملی دارد تصریح کرد: اگر امروز هم این دوره سخت مانند سال ۹۷ و ۹۸ را پشت سر گذاشتیم و قدرت ها با ما مذاکره می‌کنند به دلیل پایه‌های محکم در اقتصاد و حضور قدرتمند امنیتی در منطقه است.

زینی وند ادامه داد: همه ظرفیت‌های کشور پای اداره کشور باید باشند و اگر سرافرازی‌های سردار سلیمانی و حضور و تاثیرگذار ایشان در منطقه نبود، کسی با ایران مذاکره نمی‌کرد و آن اقتدار است که ما را پشت میز مذاکره و ادبیات دیپلماتیک را در عرصه بین الملل تاثیرگذار قرار می‌دهد.

وی گفت: همه در استان پای کار هستند و راه برای توسعه باز است و در جلسات اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی تمام تلاشمان را برای ریل‌گذاری گذشته‌ایم که با تغییر دولت‌ها و مجلس‌ها همه بدانند تکلیف چیست.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید تشکل های کارگری و کارفرمایی را با همدیگر دید و هر دو طرف را باید با یکدیگر به تعادل برسانیم، هر چند از دست قوانین ناموزون در کشور نیز باید بنالیم که یکی از موانع همین قوانین هستند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد و صنعت استان فقط چند معدن بزرگ نیستند تصریح کرد: نباید فقط حول مس و فولاد بگردیم، این معادن اتمام‌پذیر هستند و هنر مدیریتی تجمیع توانمندی‌ها در راستای رفاه و توسعه آن استان و کشور است.

زینی وند افزود: در حوزه کارگری باید بر روی حرفه آموزی کار بیشتری شود و هر جا حرفه آموزی ورود پیدا کرده آسیب های جسمی کاهش و کارآموزی افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در حوزه امنیت شغلی نیز قوانین ما امنیت شغلی را تامین باید کنند و هر چند در جاهای محدودید قرار دادهای استثماری بسته می شود که تشکل های کارگری باید نظارت کنند.

استاندار کرمان افزود: توازن در صنعت، کشاورزی، بخش‌های مختلف صنعتی و مناطق را باید متوازن داشته باشیم، توسعه غیرمتوازن سهم مهلک است و حتما باید توسعه متوازن در استان به گسترده صورت گیرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟