دبیر: حضور معاون اول رییس جمهور در جمع ملی‌پوشان کشتی ارزشمند است


دبیر: حضور معاون اول رییس جمهور در جمع ملی‌پوشان کشتی ارزشمند است

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون کشتی گفت: وقتی معاون اول رئیس جمهور در فدراسیون کشتی و در اردوی تیم ملی حاضر می‌شود، خیلی ارزشمند است و نشان از این دارد که کشتی مورد توجه است و دلیل این توجه موفقیت و افتخاراتی است که این رشته تاکنون بدست آورده است.

به گزارش ایرنا، ششمین سمینار عمومی هیات کشتی استان‌های سراسر کشور امروز (شنبه) برگزار شد. در ابتدای این جلسه ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی از دستاوردهای فدراسیون کشتی در مسابقات مهم کشتی در سال جاری از جمله بازی‌های المپیک توکیو و پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان در نروژ اشاره کردند.

رییس فدراسیون کشتی نیز در این سمینار گفت: برخی از هیات‌های کشتی منفعلانه عمل می‌کنند و این در راستای اهداف فدراسیون کشتی و پیشرفت کشتی کشور نیست و اگر بخواهد شرایط اینگونه باشد در برخی از هیات‌ها تجدید نظر خواهد شد.

«علیرضا دبیر» افزود: برگزاری مسابقات در سطح استان‌ها، حضور در لیگ و همچنین میزبانی از رقابت‌های کشوری یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت کشتی است و هیات‌هایی که فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشند، به طور قطع موفق خواهند بود و نتیجه آن را در سال‌های آینده خواهیم دید. برخی افراد دلسوز کشتی از جمله مربیان سازنده، در یک استان به تنهایی توانستند، کشتی آن استان را متحول کنند و این نشان می‌دهد که اگر تلاش و زحمت لازم کشیده شود حتما تأثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: قانون ۶۰ سالگی را قبول ندارم، به نظر من مربی که صلاحیت فنی و جسمانی دارد و می‌تواند به کشتی کشور کمک کند، باید به کار خود ادامه دهد و مربی که صلاحیت فنی و جسمانی ندارد باید کارتش باطل شود و این وظیفه رئیس هیات و انستیتو کشتی است که این کار را پیگیری و به سرانجام برسانند.

دبیر تصریح کرد: امروز مشکل کشتی ایران را یکی در مربیان و یکی در روسای هیات‌های کشتی می‌بینم. اگر مربی ما به دانش فنی روز مسلح شود و اگر رئیس هیات کشتی نیز به درستی وظایف خود را انجام دهد، کشتی در استان‌ها روند صعودی پیدا خواهد کرد و همین الان هم نمونه‌هایی در برخی از استان‌ها داریم که یک مربی سازنده توانسته چندین کشتی‌گیر به تیم ملی معرفی کند و یا یک هیات کشتی با برگزاری مسابقات مختلف و تقبل اردوهای تیم ملی توانسته انگیزه را در کشتی گیران خود بالا ببرد و رشد چشمگیری در عملکرد کشتی گیرانش بوجود بیاید.

رئیس فدراسیون کشتی با تقدیر از رسانه ملی گفت: رسانه ملی در این چند مدت بسیار کشتی را پوشش دادند. با این کار موجب رشد کشتی در کشور می‌شوند و به نظرم به وظیفه خود برای اعتلای ورزش ملی و پرافتخارترین ورزش کشور به درستی عمل کرده‌اند.

دبیر همچنین گفت: با توجه به عملکرد هیات‌های کشتی از طرف فدراسیون به آن‌ها کمک‌های مالی می‌شود و اگر یک هیاتی عملکرد خوبی داشته باشد، تا ۴۰۰ میلیون تومان در سال هم می‌توان به آن کمک مالی داشته باشیم.

وی در مورد نتایج بدست آمده در المپیک و رقابت‌های جهانی نروژ گفت: با اینکه کشتی‌گیران افتخارآفرین بودند اما نباید به این نتایج راضی بود. کشتی ایران استحقاق این را دارد که به عنوان برترین تیم جهان شناخته شود. باید با تلاش و پشتکار بالا در المپیک پاریس صاحب مدال های طلای بیشتری شویم.

دبیر خاطر نشان کرد: کشتی یک ورزش سنتی، مذهبی و تاریخی است و قهرمانان آن نیز باید نمونه‌ای از یک فرد با اخلاق و با ایمان باشند و اینگونه نیست، هرگونه که خواستند رفتار کنند و اگر در تیم ملی حضور دارد و قهرمان کشتی است باید این موارد را رعایت کند، چرا که قهرمانان ما الگویی برای جامعه ایرانی، اسلامی هستند و اگر اینگونه باشد قطعا لطف خدا شامل حال ما می شود و نتایج بهتری نیز بدست خواهد آمد.

رییس فدراسیون کشتی یکی دیگر از دستاوردهای مهم فدراسیون کشتی را رایگان کردن سه خانه کشتی دانست و گفت: با هزینه‌ای که برای تجهیز، بازسازی و نوسازی خانه‌های کشتی شهید ابراهیم هادی، شهید مصطفی صدرزاده و زنده یاد توفیق جهانبخت کردیم، توانستیم این سالن‌ها را به مدت ۱۴، ۲۰ و ۱۸ سال به صورت رایگان در اختیار بگیریم و در حال حاضر نیز با هزینه‌هایی که برای تجهیز کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله ساخت رستوران و استخر می‌کنیم می توانیم تا ۳۰ سال به صورت رایگان از این مجموعه‌ها استفاده کنیم.

دبیر تصریح کرد: به دنبال ساخت سالن سینما، سالن همایش‌ها، سالن بدنسازی در کمپ تیم‌های ملی و همچنین ساخت ساختمان اداری فدراسیون هستیم که این امر به زودی محقق خواهد شد تا کشتی کشور دارای یک مجموعه کامل باشد و از تمامی جهات بی نیاز به بیرون باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دومین بند پاداش نیز پرداخت شد/ هزینه میلیونی آخرین گل لواندوفسکی برای بارسا