تشریح موانع کسب رتبه‌های اول مسابقات قرآن توسط نمایندگان ایران/وقتی سیاست، استعداد را دور می‌زند


تشریح موانع کسب رتبه‌های اول مسابقات قرآن توسط نمایندگان ایران/وقتی سیاست، استعداد را دور می‌زند

قاری ممتاز بین المللی و نماینده ایران در هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور تونس گفت: روابط سیاسی بین کشور ایران و کشورهایی دیگر بر دریافت رتبه های برتر نمایندگان ایران در مسابقات قرآن دیگر کشورها تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور تونس ۲۶ و ۲۷ نوامبر مصادف با ۵ و ۶ آذر ماه ۱۴۰۱ به صورت غیر حضوری با حضور نمایندگی از ۱۵ کشور جهان برگزار می شود.

بنابراین گزارش مسابقات قرآن کریم تونس در این دوره فقط در رشته قرائت برگزار می شود و ۲۵ نوامبر یعنی چهارم آذر ماه سوال مسابقه برای تمامی متسابقین ارسال می شود. لازم به ذکر است در این دوره از مسابقات بین المللی قرآن داوران به صورت حضوری در کشور تونس این مسابقات را داوری خواهند کرد.

محمد مجتبی محمدبیگی، قاری ممتاز کشوری و بین المللی و دارنده رتبه ممتاز مسابقات بین المللی کشورهای کویت و ترکیه که به عنوان نماینده ایران در این مسابقات حضور خواهد داشت در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مسابقات قرآن تونس یکی از مسابقات بین المللی است که در سطح خوب و با حضور متسابقین از کشورهای اسلامی برگزار می شود و متاسفانه چند سالی است که نمایندگان ایران به دشواری می توانند رتبه های برتر این مسابقات را کسب کنند و این مسئله در مورد مسابقات دیگر کشورها هم صادق است.

محمد بیگی افزود: همان طور که مطلع هستید روابط سیاسی و دیپلماتیک بین کشور ایران و کشورهایی دیگر بر دریافت رتبه های برتر نمایندگان ایران در مسابقات قرآن دیگر کشورها تاثیر گذار است. دیگر دلیل این مسئله نبود داور ایرانی در میان داوران مسابقات بین المللی قرآن کشورهای دیگر می باشد.

این قاری بین المللی با اشاره به مسابقات بین المللی قرآن کشورهای کویت و ترکیه که به عنوان نماینده از سوی ایران در این مسابقات حضور داشت گفت: در هیئت داوران مسابقات قرآن کویت و ترکیه متاسفانه هیچ داور ایرانی دعوت نبود و این مسئله باعث می شود حق نمایندگان ایران ضایع شود چرا که مهم است هیئت داوران از چه کشورهایی باشند. متاسفانه در مسابقات قرآن این کشورها نفوذ داوران عربستانی بسیار است. جای تاسف دارد که به دلیل عدم رایزنی داور ایرانی در هیئت داوران مسابقات قرآن دیگر کشورها وجود ندارد.

این دارنده رتبه ممتاز مسابقات بین المللی کشورهای کویت و ترکیه در خصوص مسابقات تونس گفت: با وجود اینکه به تازکی به من اعلام کرده اند که به عنوان نماینده ایران در مسابقات تونس حضور خواهم داشت اما آمادگی لازم برای حضور موفق در این دوره از مسابقات تونس را دارم. سعی خواهم کرد با موفقیتم در مسابقات تونس پرچم ایران و تشیع را برافراشته کنم.

لازم به ذکر است؛ محمد مجتبی محمدبیگی متولد سال ۶۳ در تهران است. وی که دارای مدرک کارشناسی‌ارشد علوم قرآن وحدیث است، قرائت قرآن را از حدود هفت تا هشت سالگی در مسجد محله‌شان در منطقه ۲۰ آغاز کرده است و به صورت تخصصی نیز از سال ۷۷ با استادی حجت‌الاسلام موسوی‌درچه‌ای، مدرس و قاری ممتاز قرائت خود را پیش گرفته است. محمدبیگی همچنین دارای رتبه ممتاز در مسابقات داخلی و بین المللی قرآن کشورهای کویت و ترکیه است.

پایان پیام/49

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!