«مسجدالنبی(ص)» میزبان زائران حج تمتع


«مسجدالنبی(ص)» میزبان زائران حج تمتع

ریاست کل امور مسجدالنبی (ص) گفت: این مسجد با تمامی امکانات برای استقبال از حجاج آماده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه خبری «البوابه» ریاست کل امور مسجدالنبی (ص) برای استقبال از زائران این مسجد، تمامی امکانات را آماده کرده است.

در همین راستا، درهای ۱۰۰ سرویس بهداشتی در این مسجد باز شده‌اند، ۳۶ پله برقی و معمولی آماده استفاده شده است و خود این مرکز بر نظافت مسجدالنبی (ص) نظارت دارد.

این مسجد به ۱۶ هزار فرش مجهز شده است و ۳۰۰ تن آب زمزم خنک نیز از مکه مکرمه به این مسجد آورده شده است و از نظر لوازم صوتی و سرویس‌های خنک کننده نیز تمامی امکانات فراهم است تا زائران بتوانند در فضایی معنوی به عبادت بپردازند.

ریاست امور مسجدالنبی (ص) همچنین در زمان موسم حج به حرکت و ورود و خروج زائران توجه دارد و در اطراف صحن‌های مسجدالنبی (ص) ویلچرهایی را برای افراد ناتوان در نظر گرفته است تا آنان به راحتی وارد مسجد بشوند و پس از اقامه نمازها به جایگاه اصلی آن‌ها برگردانند.

نیروهای امدادی نیز در مسجدالنبی (ص) حضور دارند و یک بخشی از آن به مفقودان اختصاص دارد تا افراد به راحتی بتوانند همراهان و وسایل خود را که گم کرده‌اند، پیدا کنند.

همچنین بخش بانوان در مسجدالنبی (ص) نیز در زمان حج فعال است که در آن امکانات لازم را برای بانوان زائر فراهم می‌کنند، این بخش همچنین وضعیت ورود و خروج بانوان زائر به روضه و اقامه نماز را تنظیم می‌کند.

بر اساس این گزارش، بانوان زائر می توانند پس از طلوع آفتاب تا کمی قبل از نماز ظهر، بعد از نماز ظهر تا کمی قبل از نماز عصر و بعد از نماز عشاء تا نیمه شب به روضه رضوان تردد کنند.

پایان پیام/43

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟