چرا تنها یکی از واچوفسکی‌ها کارگردان فیلم The Matrix 4 خواهد بود


چرا تنها یکی از واچوفسکی‌ها کارگردان فیلم The Matrix 4 خواهد بود

پس از گذشت سال‌ها، چند هفته پیش در خبری خوشحال‌کننده و البته غافلگیرکننده ساخت فیلم The Matrix 4 ادامه‌ای بر سه‌گانه معروف واچوفسکی‌ها تایید شد. دیدگاه و جاه‌طلبی‌های واچوفسکی‌ها در اواخر دهه 90 میلادی را می‌توان عامل اصلی موفقیت فیلم ابتدایی نامید. ساخت سکانس‌های اکشن نمادین، فیلم‌برداری تحسین‌ شده و همچنین خلق دنیای علمی-تخیلی پرجزئیات و پرخرج،...

پس از گذشت سال‌ها، چند هفته پیش در خبری خوشحال‌کننده و البته غافلگیرکننده ساخت فیلم The Matrix 4 ادامه‌ای بر سه‌گانه معروف واچوفسکی‌ها تایید شد.

دیدگاه و جاه‌طلبی‌های واچوفسکی‌ها در اواخر دهه 90 میلادی را می‌توان عامل اصلی موفقیت فیلم ابتدایی نامید. ساخت سکانس‌های اکشن نمادین، فیلم‌برداری تحسین‌ شده و همچنین خلق دنیای علمی-تخیلی پرجزئیات و پرخرج، از دلایل اصلی ماندگار شدن سری ماتریکس بود. نکته جالب در خبر ساخت فیلم The Matrix 4 آنجا بود که تنها از لانا واچوفسکی نام برده شد، در حالی که اکثر اوقات آن‌ها با یکدیگر کار کارگردانی را انجام می‌دادند.

دلیل آن را می‌توان کناره‌گیری لیلی واچوفسکی از صنعت سینما در سال 2016 و تصمیم به گرفتن استراحت طولانی دانست. اگرچه واچوفسکی‌ها هر دو در ساخت فصل اول سریال Sense8 دست داشتند، اما فصل دوم تنها توسط لانا نوشته و کارگردانی شد که مایکل استرازینسکی نیز او را در این امر همراهی کرد. چنین اتفاقی برای اولین بار در حرفه کاری آن‌ها رخ می‌داد.

زمانی که لیلی با Decider در حین تور اتحادیه منتقدین تلویزیون مصاحبه کرد خود را به عنوان “یک پا بیرون از درب” دنیای علمی-تخیلی عنوان کرده بود. چرا که به عقیده او این ژانر نیازمند تِم‌های مجزا و زیرلایه است و پس از تغییر جنسیت، چنین نیازی برای پیگیری داستان‌های سنگین را در خود ندیده است. به‌همین خاطر آخرین پروژه لیلی، اثری کمدی-درام به نام Work In Progress خواهد بود که ساخت آن را به عنوان موقعیتی که تنها یک بار در عمر گیر آدم می‌آید، خطاب کرده است.

مطمئناً طرفداران از نبود یکی از خالقین اصلی برای ساخت فیلم The Matrix 4 ناراحت شده‌اند، اما از آنجا که برای چنین پروژه عظیمی لیلی شور و اشتیاقی در خود ندیده است، می‌توان حق داد که به استراحت خود از ساخت عناوین علمی-تخیلی ادامه دهد و تنها امیدوار مغز خلاق لانا واچوفسکی ماند.

چرا تنها یکی از واچوفسکی‌ها کارگردان فیلم The Matrix 4 خواهد بودچرا تنها یکی از واچوفسکی‌ها کارگردان فیلم The Matrix 4 خواهد بود

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نقدها و نمرات بازی Astral Chain منتشر شد